تجلیل از ۳۶ برگزیده سوگواره هنری آئینی «تکیه ملت» منطقه ۱۵

مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان سوگواره هنری آئینی «تکیه ملت» با حضور سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران، محمد شیری شهردار منطقه و جمعی از نوجوانان دهه هشتادی برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵؛ محمد شیری شهردار منطقه در مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان سوگواره هنری آئینی «تکیه ملت» با تاکید بر اهمیت نقش یادگیری یک رشته هنری  توسط نوجوانان  در شکوفایی خلاقیت آنان گفت: مهارت های هنری با فراهم کردن فرصت‌هایی برای آزمایش ایده‌های جدید، روش‌های جدید تفکر و حل مسئله، رشد ذهنی را در نوجوانان تقویت می‌کند.

وی افزود: هنر محرک خلاقیت و مهارت های حل مسئله است و فراگیری هنرهای مذهبی نظیر رشته های  هنری ارائه شده در سوگواره «تکیه ملت» علاوه بر مقبولیت دنیوی پاداش اخروی را نیز دربر دارد.

شیری بروز استعداد هنرمندان نوجوان، جلب مشارکت پذیری افراد نخبه را از اهداف اصلی این طرح برشمرد و ادامه داد: سوگواری هنری-آیینی تکیه ملت در ۸ رشته اصلی ابتهال خوانی، مرثیه و روضه خوانی، چهارپایه خوانی، تعزیه در چهار بخش فرعی با استقبال بیش از ۸۰۰ نوجوانان دهه هشتادی برگزار شد.

ابدی و ازلی ترین موجود در این عالم خداست

سید احمد علوی  عضو شورای اسلامی شهر تهران با خواندن شعر «زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست، هر کسی نغمه ی خود خواند و از صحنه رود، صحنه پیوسته به جاست. خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد» گفت: تاریخ نشان داده است در فرصت کوتاه زندگی آن اثری که از ما در این دنیا به یادگار می ماند تا زمانی که باقی باشد، نام و یاد ما نیز زنده خواهد بود.

علوی گفت: آغاز سوره ها به نام خدا؛ یعنی باقی ترین، جاری ترین و ازلی ترین موجود در این عالم؛ خداست و اگر به نام او کاری را  انجام دهیم  همیشه روزگار، ماندگار خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات نوعی عرض ارادت به ساحت مقدس سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است اظهار امیدواری کرد: ثمره این اتفاق خوب سال های سال برای شهروندان منطقه ۱۵ و کل شهر تهران جاری و ساری باشد.

مهدی مالمیر معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه نیز با اشاره به اینکه سوگواره هنری آئینی «تکیه ملت» با حضور و استقبال  بیش از ۸۰۰ نوجوان دختر و پسر ۱۰ تا ۱۸سال در باب‌الرضای تهران برگزار شد افزود: ۵۰۰ نفر از این تعداد  طی ۴ روز با هم به رقابت پرداختند و در نهایت با نظر هیئات داوران ۳۶ نفر از نوجوانان شامل افراد برتر هر رشته به مسابقات پایانی مناطق ۲۲ گانه تهران راه یافتند.

آیین اختتامییه سوگواره تکیه ملت در منطقه ۱۵ با حضور سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران، محمد شیری شهردار منطقه ۱۵ و محمد ابوئی مهریزی دبیر ستاد سمن‌های شورای اسلامی شهر تهران با اجرای برنامه هایی نظیر تعزیه، مداحی، گروه همخوانی، سخنرانی و ... برگزار و در پایان از منتخبین این رویداد تجلیل شد.

انتهای پیام/

۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۳
کد خبر: 58416

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =