افتتاح خانه روزنامه‌نگاران؛ طی روزهای آتی

شهردار منطقه ۷ گفت: ظرف چند روز آینده خانه تاریخی روزنامه‌نگاران افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر، امروز -٢٠ مرداد ١۴٠٣- بازدید خبرنگاران از خانه روزنامه‌نگاران شهر با حضور شهردار منطقه ۷ و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران انجام شد.

نصراله آبادیان شهردار منطقه ۷ در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: ظرف چند روز آینده خانه تاریخی روزنامه نگاران افتتاح می شود. این مجموعه به‌عنوان مرکز تعاملات بین‌الملل و ارتباطات شهرداری است. 

وی با بیان اینکه این خانه برای ایجاد بستر تعامل بهتر با خبرنگاران ایجاد شده است، عنوان کرد: همچنین دیوارنگاری در اطراف این خانه با موضوع روزنامه نگاری انجام شده است.

وی درخصوص کاربری این‌مجموعه نیز بیان کرد: مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در این زمینه تصمیم‌گیری می کند.

آبادیان از روند احداث و تجهیز خانه روزنامه نگاران شهر با بیان اینکه  این خانه یک خانه تاریخی ۱۰۰ ساله است که ارزش میراثی و تاریخی  زیادی دارد و ما درصدد بازنده سازی در مقیاس شهر بودیم و به همین دلیل با همکاری مرکز ارتباطات شهرداری تهران تصمیم گرفته شد که این مکان به خانه خبرنگاران شهر تبدیل شود.

وی با اشاره به قدمت این ساختمان با تاکید بر اینکه مقاوم سازی پایه ای  براساس ایین نامخ های جدید انجام شده و طی چند روز آینده بازگشایی می‌شود گفت:  با مرمت این خانه هم عنصر تاریخی هویتی در شهر حفظ شد و هم عرصه های عمومی در پیرامون شهر به این مجموعه الحاق شده تا مردم هم دسترسی داشته باشند.

شهردار منطقه ۷ با اشاره به فضاسازی های اطراف این خانه و تبلیغات پیرامونی مرتبط با رسانه گفت: امید است اینجا محلی برای استفاده خبرنگاران باشد و رویدادهای مرتبط با رسانه استفاده می‌شود کلا در اختیار صنف روزنامه نگاری و خبرنگاری است و تا دو هفته آینده این مجموعه افتتاح می‌شود.

آبادیان با بیان اینکه در زمانی که وارد شهرداری منطقه ۷ شدم پروژه های نیمه تمام را شناسایی کرده و تمرکز کاری خود را بر اتمام آنها گذاشتیم عنوان کرد: خوشبختانه در حال حاضر همه پروژه ها به غیر از یک مورد به اتمام رسید و مساجد حسینی،  شریفیه، جبرئیل و قصر که مساجد بزرگی هستند  که در شبهای قدر ماه رمضان افتتاح می‌شود و همچنین ورزشگاه شهید توکلی در ۵ هزار متر در بهمن ماه افتتاح میشود چراکه به دلیل مسائل حقوقی رفع شد و فاز دوم ورزشگاه مرو دشت در چند روز آینده افتتاح می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ایستگاه سرباز در خط شش مترو در این دوره مدیریت شهری افتتاح می‌شود، یاداور شد: همچنین درصدد آن هستیم که ورودی شمالی ایستگاه سهروردی تا مهرماه افتتاح میشود

شهردار منطقه ۷ اضافه کرد: خط ۸ مترو در محدوده منطقه ۷ ایستگاه هایی دارد که خوشبختانه مصلی، مجیدیه جنوبی و سیدخندان در این خط در نظر گرفته شده و در ارتقا حمل و نقل ریلی نقش دارد.

وی با اشاره به کمبود فضای پارک در منطقه ۷ گفت: در راستای رفع کمبود پارکینگ قنبرزاده و بهشتی که ۷۵۰ فضای پارک دارد که تا پایان سال در سه طبقه افتتاح می‌شود و پارکینگ‌ خیابان‌ سمیه در ۲۸۰۰ مترو زمین در ۱۴ طبقه با ۶۰۰ فضای پارکینگ ساخته می‌شود که فروشگاه شهروندان و میوه و تره بار نیز ساخته خواهد داشت.

آبادیان با بیان اینکه دو قطعه زمین در خیابان انقلاب و  نظام آباد برای ساخت پارکینگ تملک کردیم افزود: پروژه میدان سبلان طبق زمان بندی ۳۰ آبان افتتاح می شود.

وی در مورد زیرگذر میدان سپاه نیز با بیان اینکه ساماندهی میدان سپاه در راستای مهار ترافیک را در شهریورماه آغاز خواهیم کرد که می تواند نقطه عطفی در بهبود وضعیت میدان سپاه باشد، اظهار کرد: فاز مطالعاتی این‌پروژه انجام شده است و ۵۰۰۰ متر مربع زمین از سپاه زمین برای تجهیز کارگاه گرفتیم و در فصل زمستان نیز درختانی که در محل اجرای پروژه بود را جابجایی کرده  و در محل دیگر آن را کشت کردیم.

آبادیان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه معماری گفت: در حوزه معماری ایستگاه امام‌حسین که محل اتصال خط ۶ و ۳ است شاهد آن بودیم که نمای خوبی نداشت بنابراین مرکز خرید پیرامون را تملک کردیم که اتفاقا ساختمان‌ناایمن است و قرار است به صورت مسابقه طراحی ایستگاه تغییر میکند که در حال تدارک سازوکار مسابقه طراحی هستیم.

وی با اشاره به پروژهای محلی این منطقه بیان کرد: ۷۵ پروژه محله ای را در دستور کار دادیم به عنوان مثال ما در منطقه ۷ پیاده روهای خوبی نداشتیم و برهمین اساس به سازی و ارتقا کیفیت پیاده روها در دستور کار قرار دادیم و محور میرعماد، طالقانی،سهروردی و... در حال بازسازی است.

همچنین عبدالمطهر محمدخانی رئیس مرکز ارتباطات و اموربین‌الملل شهرداری نیز در این مراسم گفت: در شهر تهران برای گروه‌ها و اصناف مختلف، مانند هنرمندان،  معماران و خوشنویسان خانه ای داشتیم اما برای خبرنگاران به عنوان همراه مدیریت شهری این فضا وجود نداشت.

وی افزود: امیدواریم با افتتاح آن، اینجا تبدیل به یک فضایی برای محفل هم نشینی خبرنگاران باشد و مسائل صنفی و رفاهی و خدماتی را شهرداری از طریق این خانه به خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ارائه دهد. ضمن اینکه مدیریت آن به صورت هیات امنایی خواهد بود. 

انتهای پیام/

۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۴
کد خبر: 58459

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =