افزایش حجم سرمایه‌گذاری در منابع پاک در سال جاری

سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از افزایش دو برابری حجم سرمایه‌گذاری و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در سال جاری خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران « اصغر عطایی» ضمن تاکید بر اهمیت استفاده از انرژی های پاک گفت :سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر و تاثیر آن در بهبود محیط زیست و اقتصاد سرمایه‌گذاری گسترده برای استفاده از انرژی‌ های تجدیدپذیر می‌تواند به مقابله با پیامدهای تغییر اقلیم، کاهش خسارات زیست‌محیطی در اقتصاد و کاهش تولید دی‌اکسید کربن و گازهای گلخانه‌ای کمک زیادی کند.

وی با بیان اینکه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در ادارات منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌های برق می‌شود گفت: احداث ۱۵ نیروگاه به ظرفیت ۳۲۰ کیلووات از سال ۱۴۰۱ تا پایان سال جاری در ساختمان های تحت تملک شهرداری صورت گرفته است در عین حال ساختمانهای اداری و دولتی می‌توانند با نصب پنل‌های خورشیدی و دیگر سیستم‌های تجدیدپذیر، از مزایای اقتصادی این منابع پاک بهره‌مند شوند.

عطایی تاکید کرد: حجم سرمایه گذاری شهرداری تهران در منابع انرژی پاک در سال ۱۴۰۲ : ۳۶ میلیارد و سال ۱۴۰۳ : ۷۹ میلیارد و در مجموع : ۱۱۵ میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/

۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 58510

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =