برگزاری مانور فرضی زلزله ۶ ریشتری در مجتمع مسکونی ۲۲ بهمن منطقه ۱۹

صبح امروز یکشنبه بیست و یکم مرداد ماه، مانور فرضی زلزله ۶ ریشتری به منظور آمادگی در برابر پیامدهای زلزله در مجتمع مسکونی ۲۲ بهمن واقع در ناحیه یک منطقه ۱۹ با حضور روح الله حدادی سرپرست دفتر شهردار و پیگیری امور و هماهنگی ستاد مدیریت بحران منطقه، اعضای تخصصی و عمومی، دستگاه های امدادی، خدمات رسان و شهرداری ناحیه یک برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، محمد حیدری رئیس اداره مدیریت بحران منطقه افزود: با توجه به اهمیت ارتقای آمادگی اعضای ستاد، برحسب برنامه های ابلاغی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران و با توجه به لزوم آمادگی و هماهنگی هر چه بیشتر اداره ها در مواقع بحرانی، عملیات مانور فرضی زلزله ۶ ریشتری در این مجتمع اجرا شد.

حیدری خاطر نشان کرد: طبق سناریوی تدوین شده در ساعت ۱۰ صبح امروز یکشنبه بیست و یکم مرداد ماه زلزله فرضی در مقیاس ۶ ریشتر بر اثر فعال شدن گسل شمال تهران به وقوع می پیوند.

وی ادامه داد: در همین حین ستاد مدیریت بحران منطقه۱۹ سریعاً به صورت آماده باش درآمده و بر این مبنا پس از ارزیابی اولیه در کل منطقه، مشخص می شود محله خانی آباد نو در ناحیه یک دچار بیشترین آسیب و خسارات شده  که طی گزارش های رسیده تعدادی از شهروندان در ۴ بلوک مجتمع ۲۲ بهمن دچار صدمات جدی شده اند.

این مسئول بیان کرد: با توجه به وسعت خسارات در مجتمع ۲۲ بهمن و خیابان های اطراف، اهالی و مردم وحشت زده با همکاری نیروهای شهرداری ناحیه و نیروهای دوام به طرف بوستان ۲۲ بهمن برای اسکان اضطراری هدایت می شوند.

رئیس اداره مدیریت بحران منطقه تصریح کرد: با حضور دستگاه های عضو ستاد در محدوده عملیاتی، سریعاً اقدامات تسهیل تردد خودروهای امدادی، ایجاد امنیت، ایمن سازی انشعابات، عملیات ویژه اطفای حریق، حمل مصدومان، عملیات تخصصی نجات آنست توسط سگ های زنده یاب و... بر مبنای سناریو مرحله به مرحله انجام شد.

حیدری یاد آور شد: از جمله چالش های مخاطره برانگیز این زلزله می توان به ازدحام جمعیت، ریزش آوار، حبس تعدادی از ساکنان مجتمع در طبقات ۳ و ۴ در بلوک ۲ و ۳ و ۴ و عدم وجود پلکان اضطراری برای خروج از حریق ایجاد شده اشاره کرد که هرگونه تعلل در تصمیم گیری و انجام عملیات نجات باعث افزایش کشته شدگان به علت دود ناشی از حریق، افزایش حجم حریق و سرایت به طبقات فوقانی می شود.

در نهایت پس از گزارش گیری نهایی از اداره ها و جمع بندی مدیر بحران منطقه وضعیت سفید و پایان عملیات اعلام شد.

انتهای پیام /

۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 58521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =