بجای صنایع خلاق فضای ورزشی در فضای بوستان ساخته شود

رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت:در خصوص تذکر خود در رابطه با بوستان ولایت و جنگ افزار سازی، دیروز جلسه ای با حضور رئیس شورا و نمایندگان شهرداری داشتیم.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی اقراریان در دویست و پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تذکر خود در رابطه با بوستان ولایت و جنگ افزار سازی، اظهار کرد: دیروز جلسه ای با حضور رئیس شورا، معاون برنامه ریزی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری و رئیس مرکز تهران هوشمند، رئیس سازمان نوسازی و نمایندگانی از شهرداری منطقه ۱۳ در این خصوص برگزار شد.

وی افزود: تقاضای بنده این است که موضوعات مطرح شده دنبال شود؛ بوستان ولایت ۲۶۸ هکتار است و بر اساس گزارش اعلام شده، ۵۳ هکتار از آن به عنوان رینگ فضای سبز در حال بهره برداری است و در دوره فعلی طرحی آماده و به کمیسیون ماده ۵ ارسال شده و قرار بر این است ۲۶ هکتار معادل ۱۰ درصد برای ایجاد سرانه ها اختصاص داده شود.

اقراریان با بیان اینکه آنچه شهرداری اعلام کرده این فضا برای پارک فناوری نیازمحور پیش بینی شده است، تصریح کرد: در مورد جنگ افزار سازی نیز صحبت شد که این محدوده ۱۱ هکتار است که سه هکتار از آن قرار است به بوستان اختصاص داده شود. سه کاربری برای این فضا پیش بینی شده و قرار است مسجد یا حسینیه در این فضا ساخته شود که سوال این است که بر چه اساسی قرار است ساخته شود و با چه مکانیزمی به چه افرادی واگذار می شود؟

وی ادامه داد: بخشی از این فضا قرار است به صنایع خلاق اختصاص یابد و ۱۵ هزار متر مربع سوله توسط سازمان فرهنگی و هنری به صنایع خلاق و استارت آپ ها اختصاص خواهد یافت. قرار شد تا هفته آینده طرحی برای آن آماده شود و در اختیار ما قرار بگیرد. تقاضای ما این است که موضوع توسط معاونت برنامه ریزی پیگیری و پاسخ داده شود.

اقراریان تأکید کرد: شهردار تهران قول داده بود که این فضا به عنوان پارک در اختیار مردم قرار بگیرد که درخواست داریم هرچه سریعتر دیوارها برچیده و فضای سبز ایجاد شود. بنده با ایجاد صنایع خلاق مخالفم و بهتر است با توجه به وضعیت سرانه های این منطقه، فضای موجود به ورزش بانوان اختصاص داده شود.

انتهای پیام/

۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳
کد خبر: 58601

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =