مانور اردویی «رسم خادمی» برگزار می‌شود

برای نقش‌آفرینی در مراسم جاماندگان اربعین تهران مانور اردویی نوجوانان با عنوان «رسم خادمی»، پنجشنبه ۲۵ مرداد در فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، رویداد مهارتی- رقابتی «رسم خادمی» یک مانور اردویی نوجوانان است که برای نقش آفرینی در مراسم جاماندگان اربعین تهران، پنجشنبه ۲۵ مرداد از ساعت ۸ تا ۲۲ در فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود.

این اردوی رقابتـی- مهارتـی ویـژه نوجوانـان (دختـر و پسـر) فعـال در حلقه‌های هویتی شکل گرفته در فرهنگسراهاست)بچــه‌هــای رســتا، بچــه‌هــای ایــران آینــده، بچــه کتابخـون‌هـا و بچـه هـای فرهنگسـرا) کـه وظیفـه موکـب داری در مراسـم جامانـدگان اربعیـن حســینی تهــران را بــر عهــده دارنــد.

ایـن رویـداد در قالـب یـک مانـور اردویـی مهارتـی، تربیتـی و رقابتـی اجـرا مـی‌شـود کـه در آن فرهنگسـراها بـا انتخـاب و معرفـی حداکثـر ۱۰ پسـر نوجـوان و ۱۰ دختـر نوجـوان فعـال در حلقـه‌هـای هویتـی،  زمینـه حضـور و آمادگـی آنـان را بـرای موکـب داری فراهـم مـی کننـد.

در ایـن مانـور، هـر یـک از نوجوانـان معرفـی شـده توسـط فرهنگسـرا براسـاس عالقـه و توانایـی خـود یکـی از مسـئولیت‌هـای تعریـف شـده در شـورای موکـب را برعهـده گرفتـه و بـا همـکاری ســایر اعضــا، صفــر تــا صــد کار برپایــی و پذیرایــی یــک موکــب  را انجـام مـی‌دهنـد. داوران میدانــی ایــن رویــداد همزمــان بــا فعالیــت مواکــب، نوجوانــان را براســاس شــاخص‌هــای تعییـن شـده مـورد ارزیابـی قـرار مـی دهنـد و در پایـان برگزیـدگان هـر بخـش را معرفـی مـی‌کننـد.

شاخص‌های داوری
شاخص‌های ارزیابی داوران میدانی؛ خالقیت در فضاسازی، پذیرایی و خدمت رسانی، نحوه پذیرایی و برخورد خالصانه، انسجام تیم، هماهنگی بین تیمی،  فهم کار جمعی و تشکیالتی، انجام دادن صحیح وظایف محوله توسط افراد، سرعت عمل، پخت صحیح غذا از لحاظ طعم و مزه و آمادگی، نظافت و تمیزی محیط و نماد مشترک  است.

جوایز رقابت مواکب
جایزه انتخاب مسئول برگزیده هر واحد ۵۰ میلیون ریال (۷ واحد شورای مواکب) 
جایـزه انتخـاب موکـب برتـر (فقـط یـک موکـب)  ۵۰۰ میلیـون ریـال جهـت تامیـن تجهیـزات و اقلـام موکـب جامانـدگان

انتهای پیام/

۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 58683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =