مشارکت؛ عنصر اصلی توسعه پایدار

به مناسبت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، نشست صمیمانه مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تشکل‌های مردم‌نهاد محیط زیست شهر تهران برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست وتوسعه پایدار شهرداری تهران “ اصغر عطایی” ضمن تبریک و بزرگداشت این روز ، در جمع مسئولین تشکل های محیط زیستی مردم نهاد گفت: اهمیت مشارکت در انجام فعالیتهای شهری بر هیچ کس پوشیده نیست و قطعا دولتها و سازمانهای دولتی به تنهایی قادر به حل معضلات و مشکلات شهری نخواهند بود.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه صحبتهای خود افزود: مشارکت یک موضوع دو وجهی و دوطرفه است و حس مشارکت در تشکل ها می بایست بیشتر تقویت شود و حد و حدود مشارکت جویی باید از فرد و خانواده و محله آن شروع شود تا بیشترین تاثیر پذیری را داشته باشد.

عطایی همچنین مطالبه گری آگاهانه سمن ها را به نفع محیط زیست دانست و عنوان کرد: یکی از اهداف اصلی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار ، ارتقای دانش و جایگاه فعالان و دوستداران محیط زیست است و تشکل های مردم نهاد به دلیل تاثیرگذاری عمیق بر جوامع محلی، نقش مهم و محوری در حفاظت از محیط زیست دارند.

وی در پایان گفت: اهداف محیط زیست با پیشنهادات و انتقادات تشکل های مردم نهاد به ثمر خواهد نشست و دفاع آگاهانه سمن ها از محیط زیست قوت قلب همکاران ما و به نفع محیط زیست خواهد بود.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهداء هدایا از فعالین و مسئولین تشکل های محیط زیستی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: 58693

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =