رویداد کودکانه «من امام حسین(ع) را دوست دارم» در باغ کتاب تهران برگزار شد

رویداد «من امام حسین(ع) را دوست دارم» با هدف معرفی شخصیت سید و سالار شهیدان در باغ کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، رویداد «من امام حسین(ع) را دوست دارم» با شعار «اینجا شمعی روشن است برای ارتباط با امام مهربانی‌ها» کارگاه هنر در بخش‌های مختلف برگزار شد. 

در این نشست کودکان ۳ تا ۹ ساله با بیانی کودکانه با امام حسین (ع) و نمادهای واقعه کربلا آشنا آشنا شدند.

این رویداد در ۳ بخش کودکانه شامل نقاشی با موضوع امام حسین (ع)، عروسک‌سازی با استفاده از نمادهای واقعه کربلا و ساخت پرچم و یک کارگاه برای گفت‌وگو با والدین با موضوع «آشنایی والدین با تحول روانی معنوی کودکان» برگزار شد. 

صدیقه عاشوری روان‌شناس و عضو انجمن کودک و رسانه درباره هدف از برگزاری این برنامه گفت: قرار است در باغ کتاب سلسله نشست‌هایی با محوریت آشنایی با شخصیت‌های بزرگ تاریخ در باغ کتاب برگزار کنیم. 

وی افزود: هدف از برگزاری این برنامه‌ها این است که کودکان با شخصیت‌های بزرگ جهانی و کشور خود آشنا شوند. در این برنامه به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی تصمیم گرفتیم که کودکان را با شخصیت امام حسین (ع) آشنا کنیم. 

این روانشناس ادامه داد: یکی از اهداف ما در این رویداد این بود که قهرمانان دیگری به جز شخصیت‌های کارتونی که کودکان می‌شناسند به آن‌ها معرفی کنیم و به کودکان بگوییم که قهرمانان دیگری نیز وجود دارد.

صدیقه عاشوری درباره «آشنایی والدین با تحول روانی معنوی کودکان» برای والدین گفت: در این کارگاه والدین با چگونگی ایجاد تحول روانی و معنوی درکودکان آشنا شوند. در این بخش تلاش کردیم به والدین بگوییم که چگونه ذهن کودکان را با مفاهیمی پیچیده مانند «غیب» و «ناپایداری جهان» آشنا کنند و بازی‌های مرتبط با این مفاهیم را به والدین معرفی کردیم.

انتهای پیام/

۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 58757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =