"محرم‌شهر"، "سرزمین تمدن‌ها" و "تکیه ملت" الگوی جهان شیعه هستند

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی دیدار کرد.

به گزارش شهر، حجت‌الاسلام و المسلمین علی کریمیان دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در دیدار با محمد امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از مجموع فعالیت‌های این معاونت در راستای احیای شعائر اهل بیت (ع) در ماه محرم قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام کریمیان در این‌نشست گفت: با شرکت در برنامه محرم شهر، امید در دل مردم متدین، ولایتمدار و انقلابی دوباره زنده شده است. بسیاری از نهادها در سال‌های گذشته و اکنون سعی در اجرای چنین برنامه هایی با ابعاد بزرگ داشتند اما در این مسیر اقبالی که معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به دست آورده را نداشتند.

وی با اشاره به مصائب کار در حوزه فرهنگ و احیای ارزش ها و هویت اسلامی گفت: شما عزیزان فکر نکنید که کار ساده ای انجام داده اید. احیای شعائر اسلامی در این زمانه که هجمه فرهنگی دشمن تا این اندازه پر زور و قوی است کار ساده ای نیست. اینکه با چنین برنامه هایی کودکان و نوجوانان در راه اهل بیت (ع) قرار می گیرند و به آنها علاقه مند می شوند اتفاق بزرگ و دلگرم کننده ای است.ما اکنون در مقابل هجمه دشمنان تنها باید به قرآن و اهل بیت (ع) پناه ببریم و کار فرهنگی در این راستا بسیار با ارزش است.

دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه محرم شهر در میدان آزادی گفت: دشمن از این موضوع به وضوح عصبانی است. این را از اظهار نظرها می توان فهمید. شما این میدان را حسینی کردید و این اتفاق کمی نیست. هر شب جمعیتی چند هزار نفری در این برنامه ها برای مصائب اهل بیت (ع) اشک ریخته اند، در این مسیر قرار گرفته اند و این دستاورد جای قدردانی دارد. شهر تمدن ها، تکیه ملت و محرم شهر تبدیل به الگو هایی شده اند که شیعیان در هر کجای جهان می توانند آن را اجرا کنند و از اثرات و برکات آن بهره مند شوند.

کریمیان در این دیدار خواستار پرداخت جدی به فرهنگ مهدویت شد و گفت: پرداخت جدی به فرهنگ مهدویت از ضرورت های امید بخشی به جامعه امروز است؛ جمله ای از حضرت امام خمینی (ره) خواندم که در جلد ۲۰ صحیفه نقل و منتشر شده است. ایشان فرموده اند: مسئولان جمهوری اسلامی اگر به فکر حکومت جهانی امام زمان حضرت حجت (عج) نباشند خائن و خطرساز هستند، حتی اگر خدماتی هم داشته باشند.یعنی امام فرمودند این انقلابی که کردیم و این حکومتی که ایجاد شد باید زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) باشد.امام حسین (ع) و زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا، به مردم مقاومت می‌دهد و دین را زنده می سازد اما آنچه از امتیازات شیعه است و ما از آن بسیاری از مواقع غافل مانده ایم مساله مهدویت و زمینه سازی برای ایجاد حکومت جهانی است. تنها با این فرهنگ است که امید و زنده دلی به جامعه راه پیدا می کند.هرکسی باید با هر قدمی این تفکر را داشته باشد که زمینه‌سازی برای ظهور می کند و همین امر که وظیفه همه ماست در زمینه آن تلاش کنیم تمام حربه های دشمن را نابود می کند.

انتهای پیام/

۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۱
کد خبر: 58793

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =