در دوره اخیر نسبت به دوره شهردار سابق تهران  تورم ۱۰ درصد اما درآمد ۸ برابر رشد داشته است

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با پرداختن به اظهارنظر اخیر شهردار سابق پایتخت گفت: در زمان حناچی شهردار سابق تهران، ۹ درصد نرخ رشد درآمد داشتیم که در آن زمان تورم ۳۳ درصد بوده است، این در حالی است که در زمان آقای زاکانی ۷۵ درصد درآمد رشد داشته و تورم ۴۳ درصد بوده است.

لطف الله فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر پیرامون بدهی های شهردار تهران اظهار کرد: در ابتدای مدیریت شهری، ما ۱۷۰ همت به ادعای بانک ها بدهی داشتیم که این عدد به ۱۰۸همت رسید و در حال مذاکره هستیم  و این عدد حدود ۲۰ همت دیگر هم کاهش خواهد یافت.

وی در توضیح بیشتر در مورد دلیل کاهش بدهی ها، گفت: کاهش نرخ بدهی سه روش داشت؛ اول اینکه نرخ ارز را پایین آوردیم. نرخ سود ۸.۵ درصد را ۴.۵ درصد تغییر دادیم و همچنین ۶ درصد وجه التزام و بدهی را پرداخت کردیم.

وی ادامه داد: در زمان حناچی شهردار سابق تهران، ۹ درصد نرخ رشد درآمد داشتیم که در آن زمان تورم ۳۳ درصد بوده است، این در حالی است که در زمان آقای زاکانی ۷۵ درصد درآمد رشد داشته و تورم ۴۳ درصد بوده است.

پیش‌تر، پیروز حناچی شهردار سابق تهران در صفحه مجازی خود گفته بود: بودجه مصوب شهر تهران برای سال ۱۴۰۰ حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان بود. شورای ششم بنا به درخواست شهرداری و به علت اینکه آن‌را قابل تحقق نمی‌دانست به ۳۶ هزار میلیارد تومان (۳۶ همت) کاهش داد. با توجه به تورم سالانه بالای ۴۰ درصد از سال ۹۷ تاکنون بودجه ۱۵۱ همتی با عدول از قانون برنامه و طرح جامع مصوب شهر تهران اقدام ممتاز و مشعشعی نیست.

انتهای پیام/

۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: 58882

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =