شهرداری تهران چه مقدار از بورس کالا مصالح خریداری کرده است؟ + جزییات

معاونت مالی و اقصاد شهری شهرداری تهران تاکنون به مبلغ ۱۸۵۰ میلیارد تومان از بورس کالا مصالح خریداری کرده است. 

به گزارش خبرنگار شهر؛ شهرداری تهران، مبلغ ۱۸۵۰ میلیارد تومان از بورس کالا مصالح خریداری کرده است.اما بورس کالا چیست و چه مزیتی برای خرید دارد؟

بورس کالا بازاری است که در آن کالاهای فیزیکی، شامل محصولات کشاورزی، فلزات، مواد پتروشیمی، انرژی و سایر کالاهای اساسی خرید و فروش می‌شوند.

در این بورس، کارشناسان کالا را قیمت‌گذاری می کنند و کالاها به خریداران عرضه می‌شوند و هدف اصلی این بازار، تسهیل در کشف قیمت، افزایش شفافیت در معاملات و فراهم آوردن امکان مدیریت ریسک برای فعالان اقتصادی است.

شهرداری تهران با توجه با ماهیت خدمات رسانی به شهروندان و توسعه شهر و زیرساخت ها نیاز به ساخت راه، پل، اتوبان، مترو، خیابان و ...دارد که نیاز است برای این کار مصالح تهیه کند. از طرفی یکی از ویژگی های بورس کالا شفافیت است. بورس کالا با ارائه اطلاعات دقیق و به‌روز از قیمت‌ها و حجم معاملات، شفافیت را در بازار افزایش می‌دهد.

از طرفی با خرید از بورس کالا از کارگر و تولید کنندگان داخلی هم حمایت می‌شود. با ایجاد بازاری شفاف و رقابتی، بورس کالا از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان حمایت می‌کند و امکان برنامه‌ریزی بهتر برای آینده را فراهم می کند.

از طرفی هم بورس کالا به عنوان یک ابزار مهم در توسعه اقتصادی و مدیریت ریسک در کشورها عمل می‌کند.

معاونت مالی و اقصاد شهری شهرداری تهران ، مبلغ ۱۸۵۰ میلیارد تومان از بورس کالا مصالح خریداری کرده است‌که برخی از آن شامل مبلغ ۸۹۵ میلیارد تومان میلگرد،قیر ۶۰ - ۷۰، ۷۹۰ میلیارد تومان،ورق ۱۱۲ میلیارد تومان،ریل ۴۰ میلیارد تومان، سیمان ۸.۶ میلیارد تومان، قیر امولسیون ۱/۴میلیارد تومان که مصالح در معاونت های مختلف به کار گیری و استفاده شده اند.

سهم معاونت فنی و عمران از مصالح خریداری شده از بورس کالا،۱۳۹۰ میلیارد تومان، معاونت حمل و نقل ۲۲۰ میلیارد تومان، معاونت معماری و شهرسازی ۶۱ میلیارد تومان، معاونت امور مناطق ۴۱.۸میلیارد تومان، و همچنین ۱۳۶ میلیارد تومان در سایر بخش ها هزینه شده است.

انتهای پیام/

۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴
کد خبر: 58890

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =