نخستین جشنواره فیلم و عکس «با انرژی» برگزیدگان خود را شناخت

نخستین جشنواره فیلم و عکس «با انرژی» با تقدیر از برگزیدگان این جشنواره روز دوشنبه ۲۹ مردادماه در باغ کتاب برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ آیین اختتامیه نخستین جشنواره فیلم و عکس «با انرژی» با حضور هنرمندان و شرکت‌کنندگان در باغ کتاب برگزار شد.
این جشنواره هدف خود را شناسایی و تقدیر از بهترین آثار هنری و با رویکرد افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی عمومی اعلام کرده است. جشنواره «با انرژی» تلاش دارد تا بستری برای رقابت سالم و کشف استعدادهای جوان در عرصه فیلم‌سازی و عکاسی فراهم کند. از دیگر اهداف این جشنواره می‌توان به ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی با بهره‌گیری از ابزار هنر و سوق دادن جامعه به رفتارهای مسئولانه‌تر در مصرف منابع اشاره کرد.
جشنواره فیلم و عکس «با انرژی» با دبیری حمید خانی برگزار شد و مهدی آشنا عکاس سینما و تئاتر، ریاست هیئت داوران این جشنواره را برعهده داشت.
ارزیابی و داوری آثار جشنواره در بخش فیلم را حسن معجونی، پریناز ایزدیار، رعنا آزادی‌ور، هدی زین‌العابدین و هوتن شکیبا و ارزیابی و داوری آثار بخش عکس را نیز حمید جبلی، سیف‌اله صمدیان، محمود کلاری، فرهاد آئیش و مهدی پاکدل برعهده داشتند.
بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، تا پایان مهلت ارسال آثار، ۵۹ فیلم و ۵۰ عکس برگزیده به بخش رقابتی جشنواره راه یافتند و پس از ارزیابی توسط داوران به ۱۰ اثر برگزیده جوایز ارزنده‌ای اهدا شد. این آثار از ۲۷ تا ۲۹ مردادماه در باغ کتاب تهران نمایش داده شد.
برگزیدگان بخش عکس جشنواره «با انرژی»
در این بخش جایزه اول به «سحاب زری‌باف»، جایزه دوم «امیرحسین یوسفی» و جایزه سوم به «یاسر محمدخانی» اهداء شد و به ترتیب جوایز ۷۰، ۵۰ و ۳۵ میلیون تومانی، تندیس جشنواره و لوح تقدیر را به خانه بردند.
در بخش عکس جایزه مردمی به «عالیه اسمعیل‌نژاد» و جایزه ویژه به «پژمان مولایی» تعلق گرفت و جوایز ۳۰ میلیون تومانی و لوح تقدیر را دریافت کردند. در این بخش از آثار «بابک کنعانی»، «حمید حساس» و «ایرج جباری» نیز تقدیر شد.
برگزیدگان بخش فیلم جشنواره «با انرژی»
در بخش فیلم، جایزه اول به مستند «بازگشت فلامینگوها» ساخته «محمدجواد آرمان» و «سیدحسین آزادی»، جایزه دوم به فیلم «قوتار» به کارگردانی «علی علیزاده» و جایزه سوم به «رویای نیمه جان» اثر «آرمین اعتمادی» اهداء شد و به ترتیب جوایز ۱۰۰، ۷۰، ۵۰ و تندیس جشنواره و لوح تقدیر به آنها تعلق گرفت.
در ادامه، جایزه بخش مردمی نیز به اثر «هشت مرداد ۰۳» اثر «علیرضا زندی» و جایزه ویژه «روزی روزگاری سینما» به کارگردانی «علیرضا شمالی» اهداء شد و جوایز ۵۰ میلیون تومانی را از آن خود کردند.

انتهای پیام/

۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲
کد خبر: 58982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =