خدمت‌رسانی قرارگاه طریق‌الحسین (ع) در ایام اربعین

رئیس قرارگاه طریق الحسین (ع)، به تشریح برنامه‌ها و اقدامات این قرارگاه برای خدمات رسانی به زائران حسینی در ایام اربعین پرداخت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ‌الصنایع» با اشاره به استقرار قرارگاه طریق الحسین(ع) منطقه ۱۰ در عمود ۸۳۳ گفت: با استفاده از تجارب پیشین و برنامه ریزی‌های صورت گرفته، مجموعه شهرداری منطقه ۱۰ در ایام اربعین در حال خدمت‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

وی با اشاره به اعزام نیروها و تجهیزات اهدایی منطقه و خیرین به قرارگاه طریق الحسین(ع) افزود: نیروی خدماتی شهرداری منطقه ۱۰ از عمود ۷۰۷ تا عمود ۱۴۰۰ در زمینه نظافت، رفت و روب، جمع‌آوری زباله به صورت دستی و مکانیزه، توزیع کیسه‌های پلاستیکی به موکب ها و غیره به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می‌کنند.

رئیس قرارگاه طریق الحسین (ع) بیان کرد: به منظور ارائه خدمت مناسب جلسات مستمر برای برنامه ریزی و بررسی روند اقدامات برگزار شده است و با تمامی امکانات مهیای میزبانی از زائران پیاده‌روی اربعین حسینی از عمود ۷۰۷ تا عمود ۱۴۰۰ هستیم.

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به اهمیت ارائه خدمات فرهنگی اجتماعی در رویداد بزرگ پیاده‌روی اربعین تصریح کرد:  به منظور خدمات‌رسانی مطلوب به زائران، ایستگاه‌های فرهنگی نظیر تلاوت قرآن، پاسخگویی به سوالات شرعی، توزیع شربت، مسابقه نقاشی ویژه کودکان، اهدای پرچم جمهوری اسلامی و پرچم فلسطین به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و غیره در قرارگاه طریق‌الحسین(ع) برپا شده است.
 اخ‌الصنایع اظهار کرد: همچنین خادمان حسینی شهرداری منطقه ۱۰ به منظور ساماندهی زباله‌ها و حفظ بهداشت مسیر پیاده روی زائران اباعبدالله الحسین(ع)، به طور مستمر  روزانه حدود ٢ تن زباله و ضایعات در مسیر طریق‌الحسین (ع) جمع‌آوری و حدود دو و نیم تن کیسه زباله در بین ایستگاه‌های صلواتی، مراکز تهیه و توزیع غذا و زائران توزیع می‌کنند.
وی اضافه کرد:  امسال هم همانند سال‏های گذشته موکب بین الملل کمیته زینبیون به همت اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران و جمعی از مدیران و خادمان مبلغ بین الملل در مسیر طریق نجف به کربلا و عمود ۸۳۳ افتتاح شد.
اخ الصنایع‌ با بیان اینکه این موکب با اجتماع بزرگی از زنان مترجم و مسلط به زبانهای خارجی‏ تشکیل شده است، افزود: نرگس مظاهری‌پور مسئول واحد بین‎الملل کمیته زینبیون و مرضیه مینایی‌پور مسئول موکب «عقیله» است.

رئیس قرارگاه طریق الحسین (ع) گفت: وظیفه ما در حوزه مدیریت شهری منطقه این است که علاوه بر بکارگیری تمام توان خود با مشارکت و همکاری عموم مردم در این مراسم، شرایطی را فراهم کنیم تا زائران با کمترین دغدغه در این راهپیمایی عظیم شرکت کنند.

انتهای پیام/

۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
کد خبر: 59001

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =