آمادگی تهران برای انتقال تجارب طرح «من شهردارم»

بنا به اعلام معاون شهردار تهران، شهرداری پایتخت آماده انتقال تحارب طرح «من شهردارم» به سایر شهرهای کشورهای عضو مجمع بریکس است.

امضای تفاهمنامه دوجانبه میان تهران و مسکو در راستای عملیاتی کردن تفاهمنامه خواهر خواندگی پایتخت‌های ایران و روسیه که پیش از این امضا شده، است صورت گرفت. تقویت همکاری‌های شهرداری‌های تهران و مسکو در زمینه توسعه، گردشگری هوشمندسازی شهرها توانمندسازی کارکنان و سایر محورهای مورد علاقه در این تفاهمنامه همکاری مورد تأکید قرار گرفته است. همچنین بهره‌گیری متقابل از دستاوردها در عرصه مدیریت شهری می‌تواند به ارتقای خدمات و جلب رضایت بیشتر شهروندان منجر شود. تهران به عنوان پایتخت و ابرکلانشهر ایران با جمعیتی بالغ بر ۹۰۳۹۰۰۰ نفر براساس برآورد سال ۲۰۱۸ سازمان ملل متحد، سی و چهارمین شهر پرجمعیت جهان و پرجمعیت‌ترین شهر غرب آسیا و دومین کلانشهر پرجمعیت خاورمیانه است.

آنچه مدیریت شهر تهران و به تبع آن شهرداری تهران به عنوان اصلی‌ترین ارگان متولی اداره شهر به آن نیاز دارد، سرعت در ارائه و بهبود کیفیت خدمات به شهروندان، پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری در برابر آنان و پیشبرد امور شهری با بهترین کیفیت ممکن و صرف کمترین هزینه است؛ لذا مدیران شهری باید نگاه خود را به نگاه شهروندان نزدیک کنند؛ چراکه این تغییر رویکرد مشارکت بیشتر شهروندان را به دنبال خواهد داشت. در راستای این امر نیز شهرداری تهران مشارکت شهروندان در نظام بودجه‌ریزی را با اجرای طرح «من شهردارم» در دستور کار خود قرار داد. مدیریت شهری عزم خود را جزم کرد تا با استفاده حداکثری از ظرفیت بی‌نظیر شهروندان تحولاتی ماندگار را در قالب ۴ تحول مهم به سرانجام برساند. یکی از مهمترین تحولات حول محور نرم‌افزاری و روحی (شهروند الگو) است که ساماندهی مشارکت مردم در اداره شهر را در کانون توجه خود قرار داده است.

همچنین اصول ساختاری ضرورت جلب مشارکت مردم در اداره شهرها در برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران مورد توجه بوده است. ارتقای اعتماد و تعامل دو سویه شهروندان و مدیریت شهری، ارتقای شفافیت مالی و کاهش فساد در مدیریت شهری، حفظ حقوق شهروندی و ایجاد حس امنیت و انسجام اجتماعی، ارتقای فرهنگ مشارکت شهروندی و ساماندهی مشارکت مردم در اداره شهر، ارتقای یادگیری عمومی و ترویج شهروند فعال، زمینه‌سازی تحقق شهر الگو، شهروند الگو و مدیریت شهری الگو، شهروندی و انسجام اجتماعی اهداف طرح «من شهردارم» هستند. شهرداری تهران آمادگی انتقال تجربیات طرح «من شهردارم» به شهرهای عضو بریکس را دارد.

انتهای پیام/

۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 59259

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =