آسانسور و پله‌برقی‌های زیرگذر گلوبندک تا ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار منطقه ۱۲، با اشاره به پیشرفت پروژه زیرگذر چهارراه گلوبندک، از تکمیل و نصب پله‌برقی و آسانسور تراز تا منفی دو این زیر گذر تا ماه آینده خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه به همراه معاون فنی و عمران ، جمعی از مدیران و مدیر پروژه و مشاور مهندسی زیر گذر گلوبندک از روند پیشرفت پروژه زیر گذر چهارراه گلوبندک بازدید کرد.

شهردار منطقه ۱۲ اظهار کرد: با هدف رفع مشکلات ترافیکی چهارراه گلوبندک و بازار تهران ، زیرگذر پیاده چهارراه گلوبندک، در دو تراز منفی یک و منفی دو طراحی شده است که تراز منفی یک به ایستگاه مترو پانزده خرداد متصل می‌شود و تردد مسافران را در این ایستگاه تسهیل می‌کند.

وی افزود: تراز منفی دو نیز به عنوان زیرگذر عابران پیاده از زیر خیابان خیام، ارتباط بین دو طرف خیابان ۱۵ خرداد را تسهیل می‌کند. تراز منفی دو پروژه منجر می‌شود تا ورود عابران به محدوده خیابان‌های خیام و پانزده خرداد توسط زیرگذر انجام شود و مشکلات ترافیکی که بخشی از آن مربوط به عبور عابران پیاده از روی خیابان است، برطرف شود که از ۹ پله برقی ۸ عدد آن اتمام یافته و ۴ دستگاه آسانسور آن نیز تا ماه آینده تکمیل خواهد شد.

سید مصطفی عرفانیان معاون فنی و عمرانی منطقه ۱۲ نیز اظهار داشت: عملیات ساخت و تجهیز کارگاه زیرگذر چهارراه گلوبندک از سال ۱۳۹۵ آغاز شد اما این وعده به سرانجام نرسید تا اینکه پس از توقف چندساله و مسدود شدن بخشی از عرض پیاده راه به علت استقرار کارگاه عمرانی، مدیریت شهری فعلی برآن شد تا به روند عملیاتی ساخت و تکمیل پروژه سرعت ببخشد.

وی افزود: کار تکمیل شفت آسانسورهای ۱۶ نفره جبهه شرقی و آسانسور دسترسی از طبقه منفی یک به سکوی مسافرگیری مترو که با هدف تسهیل رفت و آمد معلولان و افراد کم توان جسمی پیش بینی شده است که امیدواریم تا پایان مهر ماه به اتمام برسد.

انتهای پیام/

۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵
کد خبر: 59309

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =