خیابان های دارالمومنین طهران رنگ و بوی وحدت گرفت

همزمان با هفته وحدت و میلاد با سعادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق (ع) و روز دانش آموز ویژه برنامه های فرهنگی، اجتماعی و هنری هفته وحدت در منطقه۱۴ اجرایی شده است.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، کامبیز مصطفی پور، شهردار منطقه با تاکید بر  لزوم اجرای با شکوه برنامه های این هفته گفت: وحدت، عزت و اقتدار مسلمین از مهمترین موضوعاتی است که با تمسک مسلمانان به قرآن و راه و روش پیامبر رحمت (ص) حاصل می شود و بر همین اساس در راستای تحقق این امر، ضمن فضاسازی و آذین بندی معابر و نصب احادیث بزرگان، ویژه برنامه هایی شاد و متنوعی نیز در منطقه به اجرا در آمده است.

مصطفی پور با بیان اینکه به دلیل شرایط شیوع کرونا، برای کنترل و حفظ سلامتی شهروندان، اغلب ویژه برنامه های جشن ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) به صورت مجازی برگزار می شود، تصریح کرد:  با هدف ایجاد نشاط معنوی در جامعه  ویژه برنامه هایی با محوریت محلات ۲۱ گانه به اجرا درآمده است.

شهردار منطقه ادامه داد: رژه کاروان بزرگ "پیامبر مهربانی" بصورت سیار  با اجرای سرود، موسیقی های سنتی و نمایش های متنوع شعبده بازی توسط گروههای هنری، از برنامه شاخص حوزه اجتماعی و فرهنگی  است که در ۱۰ محور اصلی منطقه اجرا و پیام آور وحدت وهمدلی مردم دارالمومنین است. توزیع بسته های بهداشتی، چهارپایه خوانی، مدیحه سرایی و مولودی خوانی  از برنامه های این هفته است که با همکاری مساجد و گروه های جهادی انجام گرفته است.

مصطفی پور در پایان با اشاره به مسابقه کتابخوانی با موضوع من محمد(ص) را دوست دارم، مسابقه مجازی کتابخوانی، دلنوشته و شعر با موضوع فرهنگ ایثار و دانش آموز  و برگزاری کارگاه آموزشی آنلاین ارتقای سلامت نوجوانان که در سرای محلات، مدارس و سایر مراکز فرهنگی با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی  برگزار می شود،   اظهار داشت: در راستای ترویج و انتقال فرهنگ ایثارو شهادت به نسل جدید نیز ویژه برنامه هایی چون توزیع پک بهداشتی و بسته فرهنگی، تجلیل و تکریم از فرزندان دانش آموز ایثارگران شاغل و شهدای دانش آموز، برگزاری مسابقه فرهنگی، هنری، کتاب خوانی و نقاشی با موضوع دانش آموز، انتشار پیام و وصیت نامه شهدای دانش آموز به صورت مجازی برای خانواده های معظم شهدا و ایثارگران اجرا می شود.

۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
کد خبر: 5938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =