کاهش بار ترافیکی معابر منطقه ۸ با هدایت سرویس دانش‌آموزان در محوطه مدارس

شهردار منطقه ۸ در نشست هماهنگی طرح استقبال از مهر ۱۴۰۳، لزوم به کارگیری تمهیدات لازم برای توقف سرویس‌های دانش‌آموزان در محوطه داخلی مدارس را در کاهش بار ترافیکی معابر منتهی به مدارس تأثیرگذار و مهم دانست.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۸؛ فاطمه تنهایی شهردار منطقه در این نشست لزوم هماهنگی نهادها و دستگاه‌های متولی همچون پلیس راهور و آموزش و پرورش منطقه را در به‌کارگیری تمهیدات لازم برای مدارسی که امکان توقف سرویس دانش‌آموزان را در محوطه داخلی مدارس دارند ضروری عنوان کرد و این اقدام را در کاهش بار ترافیکی معابر منتهی به مدارس منطقه مؤثر دانست.

شهردار منطقه ۸ با بیان اینکه ایمنی معابر محدوده مدارس در این بازه زمانی مورد بازبینی قرار گرفته افزود: با شناسایی ۷۰ مدرسه در سطح منطقه، اقدامات لازم در خصوص آرام‌سازی و ایمنی محدوده مدارس طی هماهنگی با آموزش و پرورش و پلیس راهور منطقه ۸  در حال انجام می‌باشد.

وی در خصوص اقدامات حوزه‌های عمرانی و خدمات شهری منطقه در طرح استقبال از مهر تصریح کرد: معاونت فنی و عمرانی منطقه در سال گذشته بهسازی آسفالت محوطه ۲۸ مدرسه و در سال جاری تا کنون آسفالت‌ریزی و بهسازی محوطه ۱۱ مدرسه را به اتمام رسانده و در حال انجام است. همچنین عملیات عمرانی ایزوگام، رنگ‌آمیزی و مرمت ساختمان مدارس منتخب با هماهنگی اداره آموزش و پرورش منطقه در دستور کار قرار دارد.

به گفته شهردار منطقه ۸ شست‌وشو، نظافت، پاکسازی مدارس، جمع‌آوری نخاله محدوده مدارس، پاکسازی و امحای نوشتار و برچسب‌ها، لایروبی انهار، نظافت باغچه‌ها، شست‌وشوی جداول منتهی به مدارس در دستور کار معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست منطقه قرار دارد.

براساس این گزارش طرح استقبال از مهر سال جاری از ۱۵ شهریورماه تا ۱۵ مهر ماه در حال اجرا بوده و این نشست در راستای هماهنگی و آگاهی از اقدامات در حال انجام و برنامه‌ریزی شده نهادهای ذیربط شهری برگزار شد.

انتهای پیام/

۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱
کد خبر: 59469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =