در جلسه ۳ ساعته شورای شهری‌ها با مجمع نمایندگان تهران چه گذشت؟

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به جزئیات برگزاری جلسه برخی از اعضای شورای شهر با مجمع نمایندگان تهران، گفت: مباحثی از جمله جلوگیری از شهرفروشی، مسأله فضای سبز، پسماند، آسیب‌های اجتماعی و کرونا در این جلسه مطرح شد.

به گزارش شهر محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران درباره جزئیات برگزاری جلسه برخی از اعضای شورای شهر با مجمع نمایندگان تهران بیان کرد: نخستین جلسه بین هیأت رئیسه شورای شهر تهران و مجمع نمایندگان پایتخت روز گذشته برگزار شد و حدود سه ساعت به طول انجامید. ۸ نفر از اعضای شورا در این جلسه حضور داشتیم و در مورد موضوعات مختلفی بحث شد.

او افزود: اولویت‌های قانون‌گذاری در مدیریت شهری در پارلمان و سرعت عمل برای اینکه قانون‌ها زودتر اجرایی شوند، در این جلسه مورد گفت‌وگو قرار گرفت. در مجلس گاهی دو تا سه سال طول می‌کشد که برخی از قوانین تصویب شود و گاهی اصلاً قانون‌ها دیگر کارایی لازم را به دلیل تأخیر در تصویب ندارد که باید این مشکلات برطرف شود.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد:‌ مدیریت یکپارچه شهری، موضوع پسماند و ارزش افزوده از جمله مباحثی است که در مجلس، قانون آن در حال بررسی است و طی سال‌های گذشته مدام بین دولت، مجلس و شورای نگهبان پاسکاری شده است. برخی قوانین هم به تصویب رسیده ولی متأسفانه اجرا نمی‌شود.

او گفت: قانون مدیریت مصرف سوخت و اختصاص سهم حمل و نقل عمومی از قوانین هدفمندی یارانه‌ها از جمله قوانین تصویب شده است که متأسفانه اجرایی نشده و به درستی مورد توجه قرار نگرفته است. بنابراین علاوه بر قانون‌گذاری، نظارت بر اجرای قوانین در شهرها نیز بسیار حائز اهمیت است و از آنجایی که حدود ۷۵ درصد جمعیت کشور در شهرها زندگی می‌کنند این موضوعات باید هر چه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

هاشمی عنوان کرد: اعضای شورای شهر در مورد مباحثی از جمله جلوگیری از شهرفروشی، مسأله فضای سبز، پسماند، آسیب‌های اجتماعی و کرونا مباحثی را برای نمایندگان تهران مطرح کردند و در نیمی از جلسه نیز اعضای مجمع نمایندگان تهران به ریاست حجت‌الاسلام تقوی صحبت‌هایی را بیان کردند. جلسه بیشتر رویکرد همدلی و نزدیک کردن افکار برای رسیدن به نتیجه داشت تا از این طریق بتوانیم مشکلات را باهم برطرف کنیم.

او در پاسخ به این پرسش که «تعطیلی دو هفته‌ای تهران که شورای شهر پیگیر آن بود به کجا رسید؟»، گفت: کارگروهی به ریاست آقای روح الامینی هر چهارشنبه از ساعت ۶ تا ۸ بعد از ظهر برگزار می‌شود که از نهادها و دستگاه‌های مختلف از جمله شورای شهر، شهرداری، استانداری، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت کشور، نمایندگانی در آن حضور دارند که همه اعضای شرکت کننده در این کارگروه تأکید بر تعطیلی دو تا سه هفته‌ای تهران و برخوردهای سخت‌گیرانه جهت مقابله با کرونا داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس شورای شهر تهران  گفت: انجام تست‌های بیشتر کرونا جدا کردن مبتلایان به کرونا، مشابه همین اقدام در شهر ووهان چین و برنامه‌های اقتصادی و اجتماعی در این راستا از دیگر مباحث مطرح شده در این کارگروه بود که بیشتر وجهه هم‌اندیشی دارد.

هاشمی افزود: پیشنهادات در این کارگروه به ستاد و فرماندهی مقابله با کرونا ارائه می‌شود و امیدواریم هر چه سریع‌تر اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد.

۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 5948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =