گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفده شهریور در منطقه ۱۲

همزمان با سالروز شهادت شهدای مظلوم ۱۷ شهریور ۵۷، چهل و ششمین مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این رویداد، در محوطه شهرداری منطقه ۱۲ برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۲، این مراسم  با حضور حجت‌الاسلام رضایی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج ، حجت الاسلام محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، انارکی‌محمدی  شهردار منطقه ۱۲، سرهنگ اسلام دوست فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام خمینی(ره)، فلسفی نماینده مردم تهران در مجلس، جمعی از  مسئولان منطقه، خانواده شهدا  با  همکاری مشترک شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران و معاونت اجتماعی وفرهنگی منطقه ۱۲ برگزار شد.

سخنرانی  حجت الاسلام رضایی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج  در مورد ایثار و از خودگذشتگی شهدا به ویژه شهدای ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷،  ذکر مصیبت اهل بیت، اجرای سرود و تواشیح از جمله برنامه های این آیین بود.

وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه۱۲ نیز در حاشیه  این مراسم گفت: ۱۷ شهریور ماه؛ یادآور ایثار و از جان گذشتگی شهدایی است که با نثار خون خود، میدان ژاله را میدان تحقق دلاورمردی و رشادت‌های تاریخ ساز خود کرده و عاشورای حسینی را در شهریور ۵۷ تجسم بخشید.

در پایان جمعی از مسئولان و خانواده شهدا با قرار دادن گل در محل یادبود شهدای ۱۷ شهریور در میدان شهدا ، یاد وخاطره این عزیزان را گرامی داشتند.

رویداد ۱۷ شهریور ۱۳۵۷  با نام «جمعهٔ سیاه» در میدان ژاله (شهدا)، یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی ایران به شمار می آید رویدادی که در نهایت به وقوع انقلاب ۱۳۵۷ انجامید. در ۱۷ شهریور ۱۳۵۷، تظاهرات مخالفین و انقلابیون در محلات جنوبی تهران، خیابان ژاله پیشین (خیابان مجاهدین اسلام کنونی) و میدان ژاله (میدان شهدا کنونی)، منجر به شهادت ۸۷ نفر از تظاهرکنندگان شد.

انتهای پیام/

۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 59519

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =