اجرای اصلاحات هندسی در خیابان استخر

شهردار منطقه ۴ تهران از اعمال اصلاحات هندسی، ایمن‌سازی، آرام‌سازی و محدودیت‌های ترافیکی این منطقه در خیابان پرحادثه استخر خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، "علی اصغر کمالی زاده" گفت: متاسفانه در سال های اخیر ساکنان خیابان استخر شاهد حوادث و تصادفات زیادی بودند، تصادفاتی که اتفاقات نابهنجاری را به دنبال داشت. در این راستا و برای رفع این اتفاقات و نگرانی ها شهرداری منطقه ۴ با مساعدت پلیس راهور منطقه تمهیداتی را اندیشید تا پرونده حوادث سنگین در این خیابان پرحادثه برای همیشه بسته شود.

وی با اشاره به مختصات این خیابان گفت:  شیب خیابان مذکور از سمت شمال به جنوب تند است و تردد کامیون‌ها خطر گذر از این معبر را برای دیگران بیشتر می‌کند. از آنجا که این معبر در حاشیه شمال شرق تهران قرار دارد، محل تردد کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین است که بی‌محابا شیب تند خیابان را با سرعت پایین می‌آیند و رانندگانی که گاهی خسته و خواب‌آلود از ورودی شرقی شهر وارد می‌شوند و متأسفانه با بی‌مبالاتی حوادث مرگباری را رقم می‌زنند.

کمالی زاده افزود: متاسفانه وقوع تصادف های گاه و بیگاه در این خیابان اهالی را نگران و خسته کرده و همواره بیم اتفاق جدید در هنگام رد شدن از این خیابان با آنها همراه است در این راستا مدیریت شهری منطقه ۴ این امر بسیار مهم را در اولویت کار خود قرار داد و با امکانات مختلف ترافیکی امنیت را به این خیابان بازگرداند.

وی افزود: با توجه به شیب تند محور شمال به جنوب خیابان استخر حدفاصل بزرگراه شهید بابایی تا خیابان استقلال، در سال‌های گذشته شهرداری ۲راهکار برای ایمن‌سازی این محدوده اندیشیده و اجرا کرده است.
او ادامه داد: ساخت یک میدان شنی در تقاطع شهید بابایی برای توقف کامیون‌هایی که از گردنه قوچک وارد استخر می‌شوند و ترمز بریده‌اند و نصب ۷۵ تابلوی هشداردهنده و ایجاد ۶ سرعتکاه در فواصل ۱۰۰متری نیز از اقدامات انجام شده دیگر است، ولی به‌نظر می‌رسد این راهکارها تا به امروز بازدارندگی کافی نداشته‌اند.

شهردار منطقه ۴ خاطرنشان کرد: در این راستا برای مهار سرعت ماشین‌های سنگین در شیب تند خیابان تا ۳‌ماه آینده در تقاطع خیابان‌های استخر و استقلال یک میدان شنی ساخته می‌شود که اگر به هر دلیل کامیون یا تریلی تخطی کرد و در محورشمال به جنوب استخر از کنترل خارج شد، مهار شود.

وی در ادامه از همکاری پلیس راهور منطقه سخن گفت و توضیح داد:  برای جلوگیری از ورود کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین یک پاسگاه پلیس در ابتدای خیابان استخر فعال و نیروی پلیس علاوه بر کنترل تخلفات، مانع ورود خودروهای سنگین خواهد شد.

کمالی زاده افزود:  همچنین کامیون‌هایی را که سهوا وارد این محور می‌شوند از نخستین بریدگی به محور جنوب به شمال خیابان هدایت می‌کنند  علاوه بر این پیشنهاد کردیم گیت عبوری ویژه خودروهای سواری در این محور ایجاد شود. محور جایگزین این معبر، مسیر شرق بزرگراه شهید بابایی به جاده تلو است که ماشین‌های سنگین را به سمت بزرگراه یاسینی یا لواسانات هدایت می‌کند. ساخت یک جان‌پناه در محدوده دارایی یکی دیگر از طرح‌هایی است که برای پیشگیری از این حوادث قرار است به‌زودی اجرا  خواهد شد.

شهردار منطقه ۴ در پایان گفت: ارتقاء امنیت و رفاه شهروندان اولویت اصلی مدیریت شهری است و این منطقه همواره با تمام قوا برای رسیدن به این مهم تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام/

۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 59550

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =