پویش آموزش همگانی «شهر آماده» در منطقه هفت اجرا شد

شهردار منطقه ۷ از اجرای طرح" پویش آموزش همگانی شهر آماده" در این منطقه با هدف تاکید بر اهمیت موضوع آموزش همگانی در حوزه ایمنی و مدیریت بحران، برگزاری کلاس‌های آموزشی به منظور ارتقای آگاهی و آمادگی و ترغیب شهروندان به شرکت در آموزش‌ها و عضوگیری گروه‌های داوطلب مردمی خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، نصراله آبادیان گفت: برای آنکه بتوانیم از خطرحوادث جلوگیری کنیم باید آموزش‌های لازم را به شهروندان ارائه دهیم. پویش آموزش همگانی شهر آماده در تهران از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و جمعیت هلال احمر استان تهران که در امر آموزش خدمات اضطراری دخیل هستند با هم افزایی و همکاری مشترک در تهران اجرا می شود.

به گفته وی این طرح با محوریت ستاد مدیریت بحران و همکاری اداره آموزش های شهروندی منطقه و با حضور مربیان با سابقه و توانمند، داوطلب مردمی دوام، آتش نشانی و هلال احمر با هدف کمک به ارتقای آگاهی و آمادگی شهروندان برگزار می شود و در مراکز مختلف جمعیتی شهر، شهروندان را با مفاهیم امداد و نجات، اطفا حریق و خطرات آن آشنا می کنند.

شهردار منطقه ۷یادآور شد: چنانچه مخاطرات محیط اطرافمان را درست شناسایی کنیم، از وقوع بسیاری از حوادث پیشگیری خواهد شد از همین رو بحث آموزش فقط این نیست که بگوییم چگونه اطفای حریق انجام دهیم بلکه باید نسبت به شناسایی مخاطرات پیرامون و محیط اطرافمان قبل از وقوع حوادث آگاه باشیم و خطرات را شناسایی و نسبت به رفع آن آموزش دیده و اقدام کنیم.

وی تاکید کرد: شهروندان می توانند با مراجعه به سراهای محلات، پایگاه‌های مدیریت بحران، ایستگاههای آتش نشانی و همچنین مناطق جمعیت هلال احمر در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت TDMMO.IR و RCS.IR مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۱۸۱۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 59654

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =