عرضه دست‌آفریده‌های بانوان توانمند پایتخت در بیست و یکمین نمایشگاه «زنان و تولید ملی»

معاون توانمندسازی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران گفت: بیست و یکمین دوره از نمایشگاه زنان و تولید ملی در حال برگزاری است، در این نمایشگاه حدود ۳۱۷ کسب و کار وجود دارد که از این تعداد حدود ۸۰ درصد تولیدات، پوشاک است و سعی کرده‌ایم همه نوع پوشاک اعم از زنانه، مردانه و بچه‌گانه در سنین مختلف را عرضه کنیم.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران؛ فاطمه یازرلو معاون توانمندسازی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران در خصوص ماهیت برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی اظهار کرد: شهرداری تهران حدود ۱۵ سال است مسئولیت اجتماعی در خصوص زنان سرپرست خانوار و کم برخوردار شهر تهران را تقبل کرده است؛ زنانی که در واقع بار معیشت و مسئولیت درآمد خانواده شان به دلایل مختلفی بر عهده آنها قرار داده شده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا، اداره کل امورزنان و خانواده شهرداری تهران یک سری فعالیت‌ها در قالب برنامه های ارتقای توانمندی بانوان گروه هدف را در دستور کار دارد، اجرایی کرده و تلاش این اداره کل این است که با توجه به  ظرفیت‌های پایتخت و ظرفیت‌های شهرداری تهران با ظرفیت‌های بانوان گروه هدف، هم افزایی ایجاد کند تا بتوانند به فعالیت‌های خود بپردازند.

معاون توانمندسازی اداره کل امورزنان و خانواده شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از ابعاد مهم فعالیت های اداره کل امورزنان و خانواده شهرداری تهران توانمندسازی اقتصادی است؛ گفت: شهرداری تهران سعی کرده مثلثی ایجاد کند که کارآفرینان، بانوان سرپرست خانوار و بنگاه های اقتصادی با هم تعاملات داشته باشند که این اتفاق در مراکز توانمندسازی کوثر رخ می دهد؛ در این راستا املاک شهرداری تهران در اختیار تعدادی از تولیدکنندگان قرار گرفته شد تا با معرفی بانوان سرپرست خانواده از سوی اداره کل امورزنان و خانواده شهرداری در این مراکز  افراد ضمن آموزش، شاغل و بیمه نیز شوند.

یازرلو افزود: در بخشی دیگر بانوانی هستند که  کسب و کارهایی اعم از کسب و کارهای خرد و مشاغل خانگی دارند که مسئله و دغدغه اصلی برای آنها فضای فروش است، تولیدات آنها به خوبی انجام می شود اما فضای فروش خاصی ندارند. برگزاری این نمایشگاه، فرصتی را فراهم کرده تا آن تولیدات‌شان به فروش و نمایش گذاشته شود.

معاون توانمندسازی اداره کل امورزنان و خانواده شهرداری تهران با اشاره به تنوع محصولات و تولیدات در این نمایشگاه تصریح کرد: پوشاک، کالای حجاب و عفاف، مواد غذایی، صنایع دستی و زیورآلات در این نمایشگاه عرضه شده است. در این نمایشگاه یک مجموعه ای  کامل از تولیدکنندگان وجود دارد. قیمت ها در نمایشگاه مقرون به صرفه است و چون تولیدکنندگان مستقیم در این نمایشگاه حضور دارند به مراتب قیمت ها نسبت به جاهای دیگر ارزان تر است.

معاون توانمندسازی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با اشاره به دیگر مکان های برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه زنان و تولید ملی گفت: همزمان با نمایشگاه بوستان گفتگو در ۴ نقطه دیگر شهر تهران شامل بوستان لاله، بوستان ملت، باغ فیض و میدان شهدا بازارچه های خوداشتغالی داریم  که مختص به کسب و کارهای خرد است.

گفتنی است؛ بیست و یکمین نمایشگاه زنان و تولید ملی از ۲۱ تا ۳۰ شهریور ماه از ساعت ۱۰ تا ۲۱ در بوستان گفتگو برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: 59725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =