کارگاه آموزش ستاره‌شناسی، علم و آزمایش ویژه کودکان برگزار شد

 کارگاه آموزش ستاره‌شناسی، علم و آزمایش ویژه کودکان همراه با انجام آزمایش های جذاب و ساده علمی در مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران شامل دو دوره در تابستان۱۴۰۳ برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، مرکز علوم و ستاره شناسی تهران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک اعلام کرد: دوره ستاره شناسی و علم و آزمایش ویژه کودکان گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال با پخش فیلم و انجام آزمایش های جذاب و ساده علمی در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران در ترم تابستان ۱۴۰۳  به مدت دو دوره ۶ جلسه ای برگزار شد.

شایان ذکر است در دوره ستاره شناسی فراگیران با مبانی نجوم شامل زمین و شگفتی های آن، ماه و خورشید، منظومه شمسی و کهکشان راه شیری آشنا شدند، همچنین پدیده های نجومی شامل ماه گرفتگی، خورشید گرفتگی و بارش شهابی را آموختند. این دوره به همراه بازدید از سالن کهکشان و سالن فیزیک و همچنین رصد خورشید و لکه های خورشیدی با تلسکوپ کامل شد.

بر اساس همین گزارش در دوره علم و آزمایش نیز نوآموزان، علوم مختلف را با آزمایش های علمی جذاب آموختند و با مباحث علمی شامل آب و هوا  و شگفتی های آن، تشکیل رنگین کمان، ترکیب و تجزیه رنگ ها ، تعادل و قوانین اینرسی آشنا شدند.

گفتنی است در این کلاس ها آزمایش های جذاب و ساده علمی همراه با وسائل ساده و در دردسترس به منظور ترویج و توسعه تفکر علمی برای دانش آموزان انجام گرفت.

انتهای پیام/

۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 59834

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =