آرام‌سازی جریان ترافیک در نقاط حادثه‌خیز منطقه ۲۲

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه۲۲ گفت: در راستای تداوم فعالیت‌ها و ماموریت‌های محوله از جمله آرام‌سازی ترافیک و ایمن‌سازی شبکه معابر شریانی منطقه و با توجه به لزوم ارتقاء سطح ایمنی شبکه معابر جهت تردد شهروندان و خودروهای عبوری احداث، آشکارسازی و رنگ‌آمیزی سرعتکاه‌های سطح منطقه به تفکیک نواحی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲؛ سید فرهاد خدابخشی اظهار کرد: اجرای سرعتکاه یا سرعتگیر به‌ عنوان یکی از ابزارهای کنترل سرعت به شمار می رود که در صورت عدم اثربخشی سایر روش‌های آرام سازی، آخرین راه از راهکارهای آرام سازی مطرح می شود.

وی افزود: از آغاز مرحله دوم طرح ۳۶۰ و بنا به درخواست شهروندان و ثبت پیام در سامانه ۱۳۷، بیش از ۱۵۰ مورد ترافیکی در ناحیه ۶ منطقه دستور کار قرار گرفت که در حداقل زمان ممکن کلیه موارد برطرف شد. این معضلات شامل نصب و مرمت تابلوها و علائم ترافیکی، استوانه و بشکه ایمنی، گاردریل، خط کشی معابر، نصب و خط کشی سرعتکاه و ... است که به همت اداره ترافیک ناحیه و تلاش همکاران شناسایی و در کمترین زمان ممکن برطرف شد.

در ادامه معاون شهردار منطقه ۲۲ از احداث ۳ سرعتکاه آسفالتی در خیابان کرمانشاه با همکاری ناحیه ۳ منطقه خبر داد.

خدابخشی با بیان اینکه نصب سرعتکاه باید در محل مناسب و طبق استانداردهای لازم نصب شود، افزود: نصب سرعتکاه آسفالتی همراه با خط کشی و ترسیم خطوط کاهنده، نصب تابلوهای احتیاط و محدودیت سرعت بمنظور ایمن سازی معبر، رعایت سرعت مطمئنه توسط خودروهای عبوری، کاهش مشکلات ترافیکی و بهبود عبور و مرور و آسایش و امنیت شهروندان که دارای شیب زیاد بوده در مسیر شمال به جنوب با هماهنگی اداره ترافیک ناحیه انجام گرفت.

انتهای پیام/

۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 59874

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =