برگزاری تمرین دورمیزی زلزله در کارگروه خدمات عمومی ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران

اولین تمرین دورمیزی زلزله با محوریت بازگشایی معابر و انتقال و تدفین اجساد هنگام وقوع زلزله و سوانح طبیعی در مرکز هماهنگی عملیات اضطراری شهر تهران (EOC) برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، این تمرین با محوریت معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران به عنوان مسئول کارگروه تخصصی خدمات عمومی و با همکاری  و مشارکت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، در راستای ارتقای آمادگی دستگاه‌ها و کارگروه‌های تخصصی ۱۵ گانه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران بر اساس سناریوی زلزله‌ای با بزرگای گشتاوری ۶.۷ در گسل ری طراحی و برگزار شد.

 در این تمرین، موضوعاتی از جمله فرآیندهای ارتباطی داخلی کارگروه، توانمندی کارگروه در آواربرداری، تعامل و همکاری میان سازمان‌های اعضای کارگروه، چالش‌های مدیریت انتقال و نگهداری اجساد، بررسی راه کارهای تسریع در بحث شناسایی و تشخیص هویت جانباختگان و شناسایی ظرفیت‌های سازمان‌های عضو ستاد در رفع نیازها و چالش‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

این تمرین به عنوان گامی موثر در بهبود آمادگی و توانمندسازی کارگروه‌های ۱۵ گانه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران برگزار شد.

انتهای پیام/

۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: 59941

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =