سفیری بین نسل قدیم و جدید هستم

کارآفرین عروسک‌های سنتی گفت: با خود عهد بسته‌ام که سفیری بین نسل قدیم و جدید باشم.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران؛ صغری امینی یکی  از این بانوان کارآفرین و تولیدکننده عروسک‌های سنتی است که بعد از چند سال تلاش مداوم در عرصه تولید و تجربه‌های مختلف در این راه، از کارآفرینان موفق بوده و اکنون تولیدکننده انواع عروسک‌های سنتی است.

این بانوی کارآفرین با اشاره به فعالیت‌های خود در عرصه تولید گفت: حدود ۲۳ سال است که کارآفرین هستم؛ در ابتدا در زمینه تولیدی کیف جین از البسه کهنه فعال بودم که طرفداران زیادی داشت تا جایی که به  کشورهایی همچون تاجیکستان، کانادا، استرالیا و آمریکا نیز محصولات خود را صادر کردم.

وی تصریح کرد: کارهایم بسیار پرطرفدار بود اما بیماری هموفیلی باعث شد نتوانم به کارم ادامه دهم. حدود ۴۰ شبانه روز در بیمارستان بستری و تحت نظر پزشک بودم؛ با توجه به نظر پزشک از فعالیت در پشت چرخ خیاطی منع شدم زیرا اگر به آن کار ادامه می دادم فلج می شدم.

امینی با بیان اینکه حدود یک سال به کار بافتن لیف مشغول شده بود؛ تصریح کرد: در ابتدا محصولات خود را به نزدیکانم می‌فروختم تا اینکه با بانویی آشنا شدم که در زمینه تولید عروسک سنتی فعالیت می کرد. با توجه به جذابیتی که برایم داشت از او عروسکش را به امانت گرفتم تا بیشتر با شکل ساختن این عروسک آشنا شوم.

این بانوی کارآفرین با بیان اینکه رشته تحصیلی من طراحی دوخت است، ادامه داد: تحقیقات خود را در زمینه ساخت عروسک‌های سنتی، نوع لباس و دوخت آنها بیشتر کردم؛ با توجه به اینکه رنگ‌بندی‌های لباس عروسک‌های سنتی جذابیت این عروسک‌ها را دوچندان می کند از نظرم جذابیت بیشتری نسبت به باقی عروسک‌ها داشتند.

وی با اشاره به اینکه تنوع رنگ و لباس‌های مختلفی درعروسک‌های سنتی دیده می‌شود؛ گفت:  درزمینه اقوام ایرانی اطلاعات زیادی کسب کردم و طبق تحقیقاتم ازلباس های اقوام ایرانی ، لباس‌های عروسک‌ها را دوختم.

امینی خاطرنشان کرد: وقتی اقوام مختلف ، با ذوق عروسک‌های ما را می‌بینند، اراده‌ام برای ادامه کار بیشتر از قبل می‌شود.

این بانوی کارآفرین با بیان اینکه اکنون عروسک‌های سنتی ۱۴ قوم را در اندازه ۳۰ سانتی متر تولید کرده است، تصریح کرد: با خود عهد بستم که سفیری بین نسل قدیم و جدید شوم؛ زیرا تبلیغات زیادی برای عروسک های خارجی می‌شود اما اقوام ما برای خیلی از کودکان ناشناخته مانده است .

این بانوی کارآفرین با بیان اینکه بانوان توانمند در کنار او به کار تولید عروسک های سنتی در قالب مشاغل خانگی مشغول هستند؛ یادآورشد: تعدادی از بانوانی که در کنار من مشغول هستند ۴ بانوی دچار ناشنوایی، بیمار ام اس و خانواده ای که یکی از اعضای آنها دچار سرطان شده که حدود ۱۳ نفر هستند به کار تولید عروسک‌های سنتی مشغول هستند.

امینی گفت: امیدوارم از این عروسک‌های سنتی که تاریخچه اقوام کشورمان را نمایش می‌دهد بیشتر استقبال شود تا کودکانمان بهتر ازتاریخچه گذشتگانمان یاد کنند؛ به عنوان یک کارآفرین سنتی شاید مدرن نباشم اما عاشق سنت و رسوم‌های اقوام مختلف کشورمان هستم.

گفتنی است بیست و یکمین نمایشگاه زنان و تولید ملی از ساعت ۱۰ تا ۲۱ تا سی ام شهریورماه در بوستان گفتگو در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
 

۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۳
کد خبر: 59947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =