جزییات تحصیل در رشته آتش‌نشانی و خدمات شهری در دانشگاه

رییس مرکز علمی کاربردی آتش‌نشانی، ایمنی و خدمات شهری شهرداری تهران گفت: از دوم تا چهارم مهرماه درب ۸ ایستگاه آتش نشانی به روی مردم باز و امکان بازدید برای شهروندان فراهم خواهم شد.

رضا رحمت‌اله‌زاده، رییس مرکز علمی کاربردی آتش‌نشانی، ایمنی و خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با اشاره به این‌که این مرکز، حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران را پوشش می‌دهد، مطرح کرد:  در این مرکز تعدادی رشته خاص داریم که کاملا براساس مشاغل مورد نیاز و مهارت محور تعریف شده‌اند. شهروندان می‌توانند در این رشته‌ها که رشته‌های آتش‌نشانی و سازمان مدیریت پسماند و حوزه خدمات شهری هستند، ثبت‌نام کنند و به تحصیل بپردازند.

وی تاکید کرد: رشته‌های تعریف شده به قدری به محیط کار نزدیک هستند که دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی جذب سازمان‌های زیرمجموعه و یا جذب شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت ‌می‌کنند؛ اعم از شرکت‌های نفتی، هواپیمایی و  HSE شوند.

رحمت‌اله زاده در خصوص جزئیات رشته‌ها گفت: رشته‌هایی اعم از مهندسی فناوری حریق، پیشگیری از حریق، مهندسی محیط زیست گرایش پسماند و HSE رشته‌های خاص این مرکز دانشگاهی هستند و تعدادی رشته دیگر نیز تعریف شده که در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو جذب می کنیم. 


وی با تاکید بر این‌که این مرکز از سال ۸۸ در حال پذیرش دانشجو در رشته آتش‌نشانی است؛ بیان داشت: مرکزآتش نشانی، ایمنی و خدمات شهری زیرمجموعه وزارت علوم است و دانشجویانی که پذیرش می‌شوند، مدرک وزارت علوم خواهند گرفت. 

رییس مرکز علمی کاربردی آتش‌نشانی، ایمنی و خدمات شهری شهرداری تهران در رابطه با موقعیت مکانی مرکز گفت: دانشجویان می‌توانند در دو منطقه جغرافیایی جنوب و مرکز شهر در رشته‌های تعریف شده به تحصیل بپردازند.

وی با تاکید به اینکه هرساله بالغ بر ۶۰۰ دانشجو در این مرکز جذب خواهد شد، اظهار داشت: با وجود این که درصد بالایی از دانشجویان وارد بازار کار خواهند شد، برای ارتقای مهارت کاری خود نیز به تحصیل می‌پردازند، بر اساس رصدی که در این چندسال انجام دادیم، دانشجویانی که مشغول به تحصیل هستند و کارمند نیستند، به طور قطع وارد بازار کار می‌شوند.

رحمت‌اله زاده در ادامه، پیرامون اثرگذاری تحصیل در رشته آتش‌نشانی در مهارت کاری آتش‌نشانان گفت: آتش‌نشانان با خواندن این رشته‌ها از نظر محتوای علمی تقویت می‌شوند و در حوزه عملکردی آن‌ها تاثیر مثبت دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به مناسبت صدسالگی سازمان آتش‌نشانی و روز آتش‌نشان (۷ مهرماه)، از دوم تا چهارم مهرماه در دو بازه زمانی ۱۰ تا ۱۲ و ۳ تا ۶ بعدازظهر، درب ۸ ایستگاه آتش‌نشانی به روی مردم باز می‌شود و امکان بازدید برای شهروندان فراهم خواهد شد. شهروندان می‌توانند از نزدیک با فعالیت ایستگاه و جشنواره‌ای که در ایستگاه‌ها برنامه‌ریزی و اجرا می شود، آشنا شوند و از آتش‌نشانان و فضای کاری آنها بازدید کنند.

انتهای پیام/

۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۲
کد خبر: 59949

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =