شبکه های امدادی در تهران باید تقویت شود

شهر:«خانه های هلال» فضاهایی هستند که با همت و مشارکت خیرین تجهیز و راه اندازی می شوند و در راه اندازی آنها از ظرفیت های دولت یا محله استفاده می شود. بر اساس برنامه ریزی های موجود تعداد خانه‌های هلال باید تا ۳ هزار باب در تهران افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی شهردار تهران پیش از ظهر امروز-۱۷ آبان-  در آیین امضای تفاهم نامه همکاری بین شهرداری تهران و جمعیت هلال احمر گفت: این تفاهم نامه تمهیدی است برای اتفاقی که هنوز نیفتاده و ما ممکن است در معرض آن باشیم. به هر حال شرایط کشور سخت است و برای مقابله با بحران های احتمالی در شهر نهادهای ذیربط باید به هم کمک کنند و بدون کمک نمی توان بر مشکلات پیروز شد.
حناچی گفت: هلال احمر یکی از جمعیت هایی است  که در شرایط بحرانی وظایف مهمی بر عهده دارد؛ ما باید برای زلزله احتمالی آماده باشیم. در تهران شبکه های امدادی و یاری رسان خوبی شکل گرفته است و باید تلاش کنیم این شبکه ها را تقویت کند.  
او افزود: شهرداری در این زمنیه تلاش های زیادی کرده است ؛ افزایش پد هلیکوپتر به ۱۰۰ نقطه در تهران از جمله این موارد است که می‌تواند منجر به همکاری و کمک  هلال احمر و شهرداری به همدیگر در شرایط بحرانی باشد.  
در ادامه این مراسم کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر گفت: تهران شرایط خاصی دارد  و هر مشکل و بحرانی که در آن ایجاد شود به کل کشور آسیب می زند.
او به بازدیدهای میدانی از سوله های مدیریت بحران و سایر ساختمان های مربوطه پرداخت و گفت: برآوردهای ما نشان می دهد که امکانات این سوله ها محدود است و نیاز به تکمیل دارد و در مکاتباتی که با رئیس‌جمهور داشتم نیز این نکته را خاطرنشان کردم. 
 او بیان کرد: سه بالگرد هلال احمر به خاطر نیاز به تعمیرات زمینگیر شده بود که با تعمیرات اساسی به چرخه  فعالیت برگشت.
همتی به تلاش هلال احمر برای افزایش خانه‌های هلال اشاره کرد و گفت: خانه های هلال فضاهایی هستند که با همت و مشارکت خیرین تجهیز و راه اندازی می شوند و در راه اندازی آنها از ظرفیت های هر دولت یا محله به مانند مسجد، دهیاری، مدرسه و نظایر آن استفاده می شود. تلاش می شود خانه‌های هلال به ۳ هزار باب در تهران برسد.
در پایان این مراسم تفاهمنامه میان همکاری میان شهرداری تهران و جمعیت هلال احمر امضا شد.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 5996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =