۸ درصد از تاکسی‌هایی که خارج از مدار خدمت‌رسانی بودند، وارد ناوگان شده‌اند

شهردار تهران گفت: بنابر اسناد بالادستی تهران باید ۱۱ هزار اتوبوس داشته باشد اما امروز تنها ۲۱۰۰ اتوبوس در مدار فعالیت می‌کند یا مطابق مصوبات شهر تهران نیاز به ۱۰۰ هزار تاکسی دارد با این وجود تلاش کردیم قریب به ۸ درصد از تاکسی‌هایی که خارج از مدار خدمت رسانی بودند وارد ناوگان کنیم.

به گزارش خبرنگار شهر؛ ستاد از استقبال مهر ۱۴۰۳ صبح امروز - یکشنبه اول مهرماه- با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک قیومی فرماندار تهران مجتبی شفیعی دلیر شورای عالی ترافیک، سرهنگ احسان مومنی معاون عملیات راهور پلیس تهران بزرگ، سرهنگ ابوالفضل موسوی پور رییس پلیس راهور تهران بزرگ، حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری در محل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای بررسی وضعیت معابر در اولین روز بازگشایی مراکز آموزشی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه علیرضا زاکانی با تبریک آغاز سال تحصیلی گفت:تشکر می کنم از کسانی که طی دو ماه گذشته تلاش کردم تا اول مهر خوبی در حوزه حمل و نقل و ترافیک داشته باشیم. امسال وضعیت ترافیکی و حمل و نقلی تهران نسبتا خوب است اما راضی کننده نیست زیرا ما در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی دچار یک عقب افتادگی تاریخی هستیم و تا این عقب افتادگی جبران نشود کارهایی که صورت می‌گیرد تنها یک التیام حداقلی است و نمی‌توان از آن نتایج حداکثری انتظار داشت. 

شهردار تهران در این رابطه ادامه داد: بنابر اسناد بالادستی تهران باید ۱۱ هزار اتوبوس داشته باشد اما امروز تنها ۲۱۰۰ اتوبوس در مدار فعالیت می‌کند یا مطابق مصوبات شهر تهران نیاز به ۱۰۰ هزار تاکسی دارد با این وجود تلاش کردیم قریب به ۸ درصد از تاکسی‌هایی که خارج از مدار خدمت رسانی بودند وارد ناوگان کنیم. در حوزه مترو نیز نخستین رام واگن از چین  وارد کشور می‌شود. 

زاکانی تاکید کرد:همچنین مطابق پیش‌بینی‌های صورت گرفته حدود ۲۷۶۵۰ تاکسی تا پایان سال وارد ناوگان حمل و نقل عمومی تهران می‌شود و حدود یک و نیم برابر اتوبوس های فعلی نیز بر ظرفیت حمل و نقلی تهران اضافه خواهد شد. مجموع این اتفاقات سبب می‌شود قدرالسهم حمل و نقلی تهران به نفع ناوگان حمل و نقل عمومی تغییر کند.

شهردار تهران در بخش پایانی سخنان خود گفت: در حوزه نرم‌افزاری نسبت به تلاش‌های صورت گرفته توسط شرکت کنترل ترافیک تهران امسال در آغاز سال تحصیلی شاهد شرایط جدید ترافیکی به نفع مردم هستیم.در مدیریت ترافیکی سال تحصیلی شاهد همکاری بین بخش میان دولت، وزارت آموزش و پرورش،وزارت کشور و دستگاه‌های انتظامی با مدیریت شهری بودیم و در پایان لازم می‌دانم از زحمات مسئولان تک تک این دستگاه‌ها تقدیر کنم‌.

انتهای پیام/

۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۲
کد خبر: 59990

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =