رکاب زنی ۵/۵ کیلومتری دوچرخه سواران در منطقه ۲۱

دوچرخه سواران منطقه ۲۱ تهران همزمان با روز جهانی بدون خودرو مسیر ۵/۵ کیلومتری در محله فرهنگیان-آزادی را رکاب زدند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ این مراسم با رکاب زنی دوچرخه سواران د رده های سنی مختلف برگزار و در پایان به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

"محمود کرم رودی" معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری منطقه ۲۱ تهران با بیان اینکه روز جهانی بدون خودرو یک رویداد مهمی است که همه ساله در تاریخ ۳۱ شهریور برگزار می‌شود افزود: برگزاری این رویداد به منظور ترغیب مردم به استفاده کمتر از خودروها و ارتقاء کیفیت حمل و نقل عمومی است.

وی گفت: در این روز، افراد تشویق می‌شوند که از خودروهای شخصی خود استفاده نکنند و در عوض از وسایل نقلیه عمومی و دوچرخه استفاده کنند.برگزاری این گونه برنامه ها ترویج و توسعه‌ی حمل و نقل عمومی، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی را هدف قرار می‌دهد.

کرم رودی در خصوص هدف از برگزاری این همایش گفت: توسعه فرهنگ پیاده روی و دوچرخه سواری به عنوان یک شیوه کارآمد جابه جایی در مسافتهای کوتاه و کاهش، تردد خودروهای تک سرنشین، تغییر رویکرد فکری در بین شهروندان و مدیران شهری مبنی بر تغییر کاربری تمام و یا بخشی ازسواره روها به عابرین پیاده و بازپس گیری سهم مدهای حمل و نقل پاک از معابر است.

همچنین اظهار کرد: توسعه فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی به جای خودروهای شخصی در سفرهای روزانه، جلب مشارکت حداکثری ارگانها و سازمانهای مرتبط، گروههای مردمی و سمن ها برای توسعه فرهنگ استفاده از انواع مدهای حمل و نقل پاک از دیگر اهداف برگزاری این مراسم است.

در این رویداد استفاده از امکانات، تجهیزات و ابزارهای آموزشی، فرهنگی، ترویجی و ورزشی مرتبط با رویداد در خیابان با همکاری سازمانهای همکار و انجام امور ترویجی استفاده از مُدهای حمل و نقل پاک به شهروندان و همچنین اجرای برنامه ها و مسابقات جذاب و خالقانه مرتبط آموزش داده شد و در پایان از شهروندان پذیرایی شد.

انتهای پیام/

۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 60000

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =