تصمیم گیرندگان ستاد کرونا جسارت تعطیلی تهران را ندارند

شهر: رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه روزانه در تهران ۱۵۰ تا ۲۰۰ انسان به دلیل ابتلا به کرونا و آلودگی هوا کشته می شوند، گفت: ظاهرا، مسئولان تصمیم گیرنده جسارت و اراده لازم را برای این اقدام ضروری که موجب شکستن زنجیره ابتلا به کرونا و ایجاد یک فرصت حداقلی برای بازسازی توان سیستم سلامت در این حوزه می شود، ندارند.

به گزارش خبرنگار شهر، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در دویست و چهل و هفتمین نشست شورای شهر تهران که امروز یکشنبه، ۱۸ آبان، برگزار شد، گفت: ابتدا شکست تحقیر آمیز دونالد ترامپ، عامل بی سابقه ترین تحریم های تاریخ علیه مردم ایران و آمر ترور شهید حاج قاسم سلیمانی را به همه مردم ایران که شرایط بسیار سخت معیشتی، دارویی وتامین حداقل زندگی را در این سه سال گذشته تجربه کردند، تبریک می گویم.
او ادامه داد: اهمیت شکست ترامپ، به نه گفتن به سیاست های یکجانبه گرایانه، عهدشکنانه و ضدعقلانی آمریکا علیه دیگر کشورهای جهان، توسط اکثریت مردم آمریکا است. بدعهدی ترامپ تنها در مورد برجام نبود، بلکه او از کنوانسیون حفظ محیط زیست، عهدنامه های تجارت آزاد و بسیاری از توافقات و معاهدات جهانی نیز سرباز زد و شکست تحقیرآمیز او نشان داد که ملت یک کشور به رییس جمهوری که برای جهان غیرقابل اعتماد باشد، اعتماد نمی کنند.

هاشمی ابراز امیدواری کرد دولت جدید آمریکا و سایر کشورهای غربی، از سرنوشت ترامپ عبرت بگیرند و از یکجانبه گرایی، بدعهدی و تضییع حقوق مسلم ملتهای جهان بپرهیزند.

او گفت: موضوع دیگر افزایش ابعاد تلفات کرونا در تهران است که طی یک هفته گذشته نیز افزایش چشمگیری داشته است و متاسفانه ستاد ملی کرونا هنوز پاسخی به پیشنهاد کارشناسی شورای شهر و مجمع نمایندگان تهران مبنی بر تعطیلی دو هفته ای تهران نداده است.

هاشمی بیان کرد: البته فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران، نظر مثبت خود را نسبت به این پیشنهاد ابراز کرده اما ظاهرا، مسئولان تصمیم گیرنده جسارت و اراده لازم را برای این اقدام ضروری که موجب شکستن زنجیره ابتلا و ایجاد یک فرصت حداقلی برای بازسازی توان سیستم سلامت و کارکنان خدوم بخش های خدماتی در این حوزه می شود، را ندارند.

او ادامه داد: در حوزه حمل ونقل عمومی نیز با وجود تشدید نیاز به تقویت ناوگان اتوبوس، مینی بوس، تاکسی و مترو تهران به دلیل ایجاد فاصله اجتماعی و افزایش آلودگی هوا، هیچ اقدام موثری در طول هفت سال گذشته انجام نشده است و اکنون که با آزاد سازی برخی از دارایی های ایران و افزایش فروش ارز توسط بانک مرکزی، وضعیت منابع دولت بهبود پیدا کرده از رییس جمهور انتظار داریم که دستور تخصیص حداقل یک میلیارد دلار بصورت فوری برای ساماندهی بحران سیستم حمل ونقل عمومی درتهران را صادر کنند.

هاشمی گفت: در تهران روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰  انسان به دلیل ابتلا به کرونا و آلودگی هوا کشته می شوند و این میزان تلفات در هیچ شهری در جهان وجود ندارد.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
کد خبر: 6006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =