ترویج فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی به معنای کاهش آلودگی هوا و ترافیک است▫

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۰ هدف از برگزاری رویداد بزرگ روز جهانی بدون خودرو را اشاعه فرهنگ استفاده صحیح از وسایل حمل و نقل عمومی و کمک به کاهش آلودگی هوا اعلام کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌ عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ "امیر عزیزی فر" معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری منطقه ۱۰؛ در مراسمی که  به مناسبت جشن ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)  و رویداد  بزرگ روز جهانی بدون خودرو در بوستان آموزش ترافیک منطقه ۱۰ برگزار ش، با اشاره به اهمیت آموزش قوانین ترافیکی به کودکان و نوجوانان و شهروندان اظهار کرد:هدف از برگزاری این رویداد، ترویج فرهنگ استفاده از  وسایل حمل و نقل عمومی، دوچرخه و تشویق شهروندان به پیاده روی است که رعایت همه این نکات در کنار هم،  هوا و جسم سالم را برای همه ما به ارمغان خواهد داشت.

عزیزی‌فر افزود: معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۰ با اجرای طرح روز جهانی بدون خودرو در بوستان‌ها و معابر عمومی، فرهنگ پیاده روی، دوچرخه سواری و آموزش نحوه استفاده  از حمل و نقل عمومی را در بین  کودکان و نوجوانان ترویج می دهد.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات مهم پایتخت، بحث ترافیک و استفاده شهروندان  از وسایل نقلیه شخصی بویژه تک سرنشین است، که نه تنها  باعث افزایش بار ترافیکی و آلودگی هوا  شده است بلکه، افزایش  تصادفات و خسارت های جانی را هم در کلان شهر تهران بهمراه داشته است.

عزیزی‌فر در خصوص ویژه برنامه های ترافیکی برای دانش آموزان در سال جدید در بوستان ترافیک تشریح کرد: برگزاری کلاس های آموزشی دوچرخه سواری،   نمایش های ترافیکی، بازدید از مجموعه های ترافیکی در بوستان ترفیک با امکانات جذاب  و ارائه آموزش های قوانین عبور و مرور و ایمنی در تردد و رانندگی برای کودکان و نوجوانان، خواهد بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه در خاتمه خاطر نشان کرد: پلیس راهور راهنمایی رانندگی نیز در کلاس‌های آموزشی یکی از مدرسان این بوستان بوده و قوانین را به صورت ملموس و عینی برای دانش آموزان در دوره ها  آموزش خواهد داد.

انتهای پیام/

۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 60070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =