افتتاح خانه‌های محیط زیست مساجد محلات منطقه ۷

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۷ تهران از افتتاح و راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست در مساجد منتخب محلات سطح منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، مصطفی علیپور اظهار کرد: خانه های محیط زیست با هدف توانمندسازی و جلب مشارکت حداکثری شهروندان و تحقق اهداف محیط زیستی در محلات سطح منطقه فعالیت می کنند.

به گفته وی؛ ایجاد خانه محیط زیست در مساجد محلات، می تواند با ارائه برنامه های فرهنگی و اجتماعی در این خانه ها، موجبات رشد و ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست به صورت محله ای و فرامحله ای و انتقال آن به گروه های مختلف اجتماعی شود.

معاون شهردار منطقه ۷ تصریح کرد: نظر به اهمیت مشارکت مردمی و استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های مساجد محلات و فعالان کانون های محیط زیست، خانه محیط زیست در مساجد الجواد (ع)، طلاچیان، حجت ابن الحسن عسگری (ع) و مالک اشتر در خدمت شهروندان قرار گرفته و به زودی نمازگزاران این مساجد در اولین کارگاه آموزشی محیط زیست شرکت خواهند کرد.

شایان ذکر است این مراسم با حضور فاطمه کریمی معاون راهبری و هماهنگی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، خانواده معظم شهدا، ائمه جماعات مساجد، شهرداران نواحی، مدیران اجتماعی نواحی، مدیران سراهای محلات، سرپرست و کارشناسان محیط زیست نواحی و اعضای کانون دوستداران محیط زیست برگزار شد.

گفتنی است استفاده از جایگاه و ظرفیت مساجد به عنوان پایگاه های اجتماعی در سطح محلات برای برگزاری دوره های آموزشی با موضوعات محیط زیستی و با هدف ترویج فرهنگی حفاظت از محیط زیست در سطح محلات و تعمیم آن به کل منطقه مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام/

۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 60084

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =