مراسم آغاز سال تحصیلی مراکز پویاشهر منطقه ۲۰ برگزار شد

مراسم آغاز سال تحصیلی مراکز پویا شهر شهرداری منطقه ۲۰ ویژه کودکان کار و خیابان با حضور ۵۰۰ نفر از کودکان کار برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ در  آغاز سال تحصیلی جدید مراسم جشن ویژه کودکان کار و خیابان منطقه ۲۰ با حضور محمد نقیب مدیر عامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، پیمان ضیایی معاون حمایت های سازمان خدمات و مشارکتهای اجتماعی، مریم شیردل مدیر اداره پیشگیری و ارتقاء سلامت اجتماعی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، علی محمد متولیان معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه و جمعی از خیرین قبله تهران در مجموعه قمر بنی هاشم(ع) برگزار شد.

محمد نقیب مدیر عامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در شهر تهران ۳۹ مرکز پویا شهر ویژه کودکان کار و خیابان فعال هستند و  در حال حاضر ۷۰۰۰ کودک کار و خیابان از طریق این مراکز به تحصیل مشغول هستند.

نقیب با اشاره به اجرای ۳ کارویژه در سال جاری، افزود: سنجش سلامت روان ۲ هزار نفر از این کودکان، همچنین استعدادیابی تحصیلی ۲ هزار نفر و توزیع ۵ هزار بسته آموزشی در ابتدای سال تحصیلی به این دانش آموزان در سطح مدارس ۳۹ گانه مراکز پویاشهر از جمله کارویژه های سال جاری است.

وی با بیان اینکه این مراسم در تمامی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران برگزار شده است، ادامه داد: امروز این برنامه به میزبانی شهرداری منطقه ۲۰ برگزار و بسته های آموزشی بین کودکان کار توزیع شد.

مدیر عامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی اظهار داشت: به دلیل بازماندگی این کودکان از تحصیل، شهرداری به آنان کمک می کند تا به تحصیل خود ادامه دهند و تلاش آنست که پس از مدتی در مدارس معمولی تحصیل نمایند.

علی محمد متولیان معاون اجتماعی فرهنگی منطقه گفت: در مراسم آغاز سال تحصیلی مراکز پویا شهر منطقه ویژه کودکان کار و خیابان، با کمک خیرین ۵۰۰ بسته تحصیلی شامل کوله پشتی و لوازم تحریر تهیه و به کودکان کار اهدا شد.

متولیان اضافه کرد: ۲ مرکز پویا شهر شامل مرکز ایلیا و فرشتگان کار که مجموعاً ۷۰۰ نفر کودک کار و خیابان را تحت پوشش دارند در این منطقه فعالیت می کند که علاوه بر آموزش، تعلیم و تربیت و اجرای برنامه های فرهنگی، در مناسبت های مختلف نیز اردوها و برنامه های متنوع برای دانش آموزان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این مراسم با هدف تشویق بیشتر کودکان کار به تحصیل و ایجاد شور و نشاط در آنها برگزار شد، ادامه داد: توسعه مراکز پویا شهر و جذب تعداد بیشتری از کودکان کار در مراکز تحت پوشش در دستور کار قرار دارد.

این گزارش حاکی است اجرای گروه سرود جنت الرضا(ع)، موسیقی و مسابقات شاد و ویزیت رایگان پزشک از جمله برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/

۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۴
کد خبر: 60119

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =