آیین افتتاح یادمان شهدای گمنام  بوستان حضرت ولیعصر (عج)

آیین افتتاح یادمان شهدای گمنام بوستان حضرت ولیعصر (عج) با حضور سردار حسن‌زاده فرمانده سپاه تهران بزرگ، محمد شیری شهردار منطقه، جمعی از مدیران و خانواده های معزز شهدا همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس گفت: یادمان شهدای گمنام بوستان حضرت ولیعصر (عج)  با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت افتتاح شد.

وی با اشاره به پروژه احداث سازه گنبدی شکل یادمان شهدای گمنام در بوستان ولیعصر(عج) در ناحیه یک گفت: اجرای اسکلت فلزی مسقف سازی، کاشی کاری، اجرای سنگ کف و احداث پله‌های ورودی از جمله اقدامات انجام شده در این پروژه بوده است.

شهردار منطقه افزود: مزار شهدای گمنام بوستان ولیعصر(عج) میعادگاه عاشقان و دلدادگان دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس است که در سال ۱۴۰۰ مصادف با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) رجعت و به خاک سپرده شدند.

شیری با اشاره به اینکه منطقه ۱۵ خاستگاه ۲۰۰۰ شهید والامقام است، گفت: قبور شهدای گمنام از برکات این منطقه است که بوستان‌ها را متبرک کرده‌اند و این قبور به محل دعا و مناجات و نیز پایگاهی برای انجام مراسم فرهنگی و مذهبی تبدیل شده و حال و هوای خاصی به بوستان‌ها داده است.

وی در ادامه به توضیح ویژه برنامه‌های چهل و چهارمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در محلات، مساجد، و قبور مطهر شهدای گمنام منطقه ۱۵ پرداخت و گفت: برگزاری آیین تجلیل و تقدیر از ایثارگران و رزمندگان، پخش نواهای دوران دفاع مقدس از بلندگوهای مساجد و پایگاه‌های بسیج، دیدار و تکریم خانواده‌های معظم  شهدا و ایثارگران، برگزاری نمایشگاه‌های عکس با موضوع دفاع مقدس، برگزاری مسابقات متنوع نظیر داستان کوتاه، کتابخوانی، ورزشی، فرهنگی برای کارکنان، هویت‌بخشی سیمای بصری شهر با نصب ۸ هزار ریسه نوری و پرچمی، اکران ۲۰ بنر پرتابلی، اجرای نقاشی دیواری به مساحت ۱۸۰ متر مربع در بزرگراه بسیج با مضمون نقشه ایران، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام، فضاسازی حجمی ساختمان های ستادی و نواحی منطقه، برپایی نمایشگاه با موضوع حمایت های مردمی در جنگ تحمیلی همراه با مستندات تاریخ جنگ، تقدیر از پرسنل ایثارگر منطقه و ...از جمله این اقدامات است.

همچنین آیین افتتاح یادمان شهدای گمنام بوستان حضرت ولیعصر (عج)  با حضور جمعی از مسئولان شهری و استانی، شهردار منطقه ۱۵، فرماندهی سپاه تهران بزرگ و خانواده‌های معزز شهدا با اجرای برنامه هایی  نظیر سخنرانی‌، تجلیل از خانواده‌های معزز شهدا، اجرای گروه‌های همخوانی و ... با هدف اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پاسداشت هفته دفاع مقدس در جوار مزار شهدای گمنام بوستان حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد.

انتهای پیام/

۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 60178

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =