از رقابت نوجوانان در «راوی شو» تا شهربازی رایگان در دهکده حماسه

شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به برپایی دهکده حماسه، گفت: به مناسبت ایام دفاع مقدس، دهکده حماسه با محوریت کودکان و نوجوان ها در بوستان ابوذر منطقه ۱۷ برپا شده است و شهروندان منطقه و سایر مناطق می توانند از امکانات و بازی های آن به طور رایگان استفاده کنند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، رضا سیفی شهردار منطقه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس و تقارن آن با هفته وحدت، تصمیم گرفته شد یک رویداد بزرگ که یک کار ترکیبی با مخاطب کودک و نوجوان است، در منطقه برگزار شود.

شهردار منطقه ۱۷، تصریح کرد: این رویداد بزرگ به اسم «دهکده حماسه» نام گذاری شده که در بوستان ابوذر برپا شده است؛ در این رویداد برنامه های متنوع و شادی با محوریت کودک و نوجوان برگزار می شود.

سیفی اظهار کرد: با توجه به تقدیم ۴ هزار شهید والامقام به انقلاب اسلامی و اینکه این منطقه به دارالهشدای تهران معروف است، منطقه ۱۷ برای برگزاری این رویداد انتخاب شده که مختص همه کودکان و نوجوان های شهر تهران است.

وی با بیان اینکه فضاسازی های مناسبی در این دهکده حماسه ایجاد شده است، گفت: استیج برگزاری برنامه های زنده و مسابقات، ایستگاه های صلواتی، غرفه های فروش محصولات فرهنگی، عفاف و حجاب، کتاب و نوشت افزار در این دهکده دایر شده است.

شهردار منطقه ۱۷، به خیمه گاه احداث شده در این دهکده حماسه اشاره و تصریح کرد: در ضلع غربی حرم شهدای گمنام ابوذر، یک خیمه گاه با موضوع فلسطین برپا شده است. مجموعه بازی های معارفی، دفاع مقدس و رقابتی در ضلع شرقی حرم شهدای گمنام ابوذر توسط کارشناسان بازی که از قم به تهران آمده اند، طراحی و اجرا شده است و کودکان و نوجوان ها می توانند به صورت کاملا رایگان از این بازی ها استفاده کنند.

وی افزود: بخشی از این بازی ها، مربوط به دشمن شناسی است که کودکان و نوجوان ها در فضای رقابتی با تانک های تعبیه شده به دشمن فرضی شلیک می کنند. از دیگر بازی های این دهکده، بازی های کامپیوتری مثل PS۵ است که این بازی ها نیز کاملا رایگان بوده و ۳۰ دستگاه از این بازی درون فضای خیمه گاه تعبیه شده است.

شهردار منطقه ۱۷، تصریح کرد: از دیگر برنامه های این دهکده، رقابت روایتگری و استندآپ نوجوان ها با هدف استعدادیابی و نزدیک شدن نسل کودک و نوجوان به ارزش های دفاع مقدس و رفاقت با شهدا است؛ رقابت روایتگری یا همان «راوی شو» بین نوجوان های دختر و پسر در رده سنی ۱۰ الی ۱۸ ساله برگزار می شود.

سیفی افزود: راوی شو در ۱۲ رشته که ۲ رشته آن «شهدای کودک غزه» و «ایرانِ پیشرفت» است، برگزار می شود. ۱۰ رشته دیگر حول محورخاطرات شهدا، خانواده های شهدا، آزادگان، اسرا و ایثارگران و اربعین برگزار می شود.

وی تصریح کرد: نوجوان ها بعد از انتخاب رشته مورد نظر، می توانند از روایت گری خود ویدئو تهیه کنند و آن را به سایتی که اعلام شده است، ارسال کنند؛ داوران پس از ارزیابی، نفرات برگزیده را جهت اجرای روایت گری در این دهکده حماسه، انتخاب می کنند.

شهردار منطقه ۱۷، اظهار کرد: برنامه های دهکده حماسه از ۳۱ شهریور ماه الی ۱۰ مهرماه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ برگزار می شود که از ساعت ۱۹، برنامه های این دهکده با حضور مجری های مطرح کودک و نوجوان از شبکه ۵ و دیگر شبکه های های صدا و سیما به صورت زنده، پخش می شود و شهروندان می توانند از طریق رسانه ملی نیز این برنامه ها را مشاهده کنند.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی های انجام شده با آموزش و پرورش منطقه و مناطق دیگر، مدارس می توانند با برنامه ریزی، دانش آموزان خود را صبح ها به دهکده حماسه بیاورند و به طور رایگان از مجموعه بازی های آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 60192

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =