از نواختن زنگ گردشگری در مدارس تا برپایی تورهای تهران‌گردی در منطقه ۱۵

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۵ از برپایی تورهای گردشگری و رویدادهای فرهنگی به مناسبت هفته تهران و هفته گردشگری در منطقه ۱۵ خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، مهدی مالمیر معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۵، با اعلام برنامه‌های ویژه این هفته، گفت: این رویدادها با هدف افزایش نشاط اجتماعی و تقویت هویت اسلامی‌ایرانی، غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان، به‌ویژه دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها، و با محوریت مساجد و طرح شهید آرمان در منطقه۱۵ اجرا می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های متنوعی از جمله تورهای تهران‌گردی ویژه معلولین ناشنوا، سالمندان، دانش‌آموزان، دانشجویان و خانواده‌های آتش‌نشانان و نیروی انتظامی در دستور کار قرار گرفته است، همچنین تورهای خانوادگی از تفرجگاه‌های کوهستانی، پیاده‌روی‌های گروهی و تورهای ویژه کانون‌های ادبی نیز بخشی از این برنامه‌ها هستند.

مالمیر ادامه داد: برگزاری زنگ گردشگری در مدارس، نمایشگاه عکس از جاذبه‌های گردشگری تهران، نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی گردشگری نیز از دیگر بخش‌های این رویداد هستند که با همکاری نهادهای فرهنگی و اجتماعی در راستای توسعه گردشگری شهری  اجرا می‌شود.

وی تأکید کرد: این برنامه‌ها علاوه بر افزایش آگاهی شهروندان از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری تهران، بر مسئولیت‌پذیری نهادهای دولتی، غیردولتی و مردم‌نهاد در حوزه تهران‌شناسی و تقویت هویت شهری متمرکز است.

به گفته مالمیر، تقدیر از فعالان گردشگری، پاکسازی طبیعت تحت عنوان "تهران پاک"، و گل‌گشت‌های خانوادگی نیز در این هفته برگزار می‌شود.

برپایه این گزارش، این رویدادها همزمان در هفته گردشگری و هفته تهران از تاریخ ۵ الی ۲۰ مهرماه در منطقه ۱۵ تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۲
کد خبر: 60364

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =