سومین جلسه مجمع مشورتی و تخصصی محلات منطقه ۱۵ برگزار شد

سومین جلسه مجمع مشورتی و تخصصی محلات منطقه ۱۵ با پیگیری و تشریح طرح های عمرانی، ترافیکی خدمات شهری و ... در نواحی ا، ۲ و ۳ منطقه برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، سومین مجمع مشورتی و تخصصی محلات این منطقه با حضور محمد شیری شهردار منطقه و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران برگزار و ضمن بررسی مصوبات جلسه گذشته، بر بهبود خدمات‌رسانی، شناسائی ظرفیت‌ها و رفع مشکلات محلات، تعریف پروژه‌های شهری و بهبود شرایط زندگی شهروندان تاکید شد.

محمد شیری شهردار منطقه ضمن عرض تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت: بی شک، شهادت اسوه مقاومت سرآغاز نابودی رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی است.

وی در ادامه همچنین در توضیحات اقدامات و دستاوردهای منطقه افزود: سال گذشته قول بهسازی وضعیت آسفالت معابر را داده بودم که پیش بینی ما پخش ۹۰ هزار تن آسفالت بود که خوشبختانه با پخش بیش از ۱۰۱ هزار تن آسفالت در سطح معابر محلات رتبه نخست شهر تهران را کسب کردیم.

شیری به چند رتبه برتر دیگر منطقه در اهم موضوعات مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: رتبه نخست میان مناطق ۲۲‌گانه با صدور ۱۵۰۰ پروانه ساختمانی و نوسازی هزار پلاک در بافت فرسوده، مشارکت بینظیر شهروندان باب الرضای تهران در بزرگترین نظرسنجی مردمی پایتخت با ۱۴۰ هزار رای مردمی و کسب رتبه اول تهران به لحاظ مشارکت شهروندان در میان سایر مناطق و نیز کسب رتبه اول در موضوع جذب سرمایه‌گذاری طی ۲ سال پی در پی (در پروژه‌های مشارکتی) در بین مناطق ٢٢‌گانه تهران ازجمله دستاورهای مدیریت شهری منطقه است که با حمایت شهردار محترم تهران و اعضای شورای شهر محقق شد.

شهردار منطقه اضافه کرد: از حیث درآمدی نیز جزو مناطق برتر تهران بودیم و بیش از ۱۰۰ درصد درآمد محقق شد، همچنین منطقه ۱۵ از لحاظ تخصیص بودجه  نیز جزو منطقه برتر در میان سایر مناطق تهران است.

شیری با اشاره به اتمام تملک و آزادسازی تمامی معارضین پروژه آزادراه شهید شوشتری در این منطقه، آغاز کار خط ۸ مترو، پیگیری تسریع پروژه تقاطع بزرگراه بسیج و شهید محلاتی، جذب سرمایه گذار برای بوستان آزادگان، ارتقای زیرساخت های فرهنگی و ورزشی در محلات و ... افزود: اتفاقات خوبی در منطقه در حال انجام است و  جنوب شرق پایتخت با مجموعه اقدامات  مدیریت شهری و ریل گذاری انجام شده در مسیر توسعه و رشد قرار دارد.

استمرار در جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه  ضمن تسلیت شهادت مجاهد عظیم شان اسلام، مرد کم نظیر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله گفت: ایشان  افتخار محور مقاومت و جبهه انقلاب در مقابل استکبار بود و امیدواریم خداوند متعال برای همه رزمندگان چنین روزی را مقدر نماید.

وی به اقدامات خوب مدیریت شهری منطقه ۱۵ در حوزه های عمرانی، شهرسازی و ...  اشاره کرد و از مدیریت شهری به لحاظ  زحمات و فعالیت های ارزشمند قدردانی کرد.

نائب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به اجرای طرح های متنوع  در بحث کاهش آسیب های اجتماعی در سطح شهر تهران با آغاز مدیریت شهری فعلی اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران با وجود اینکه متولی جمع آوری معتادان متجاهر نبود ولی به صورت مشارکتی موضوع را با جدیت با دستگاه های ذیربط پیگیری کرد و با راه اندازی یاور شهر ها تاکنون بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر را از کلونی های شناسایی شده و بوستان های شهر تهران جمع آوری و ساماندهی کرد.

وی افزود: رسیدگی به وضعیت سلامت و اشتغال مددجویان در این طرح در دستور کار است. همچنین در طرح کاهش آسیب های اجتماعی موضوع جمع آوری کودکان کار و زباله گرد های شهر تهران نیز با جدیت در حال پیگیری است و امیدوارم که این طرح مستمر ادامه داشته باشد.

دیدار با نمازگزاران مسجد امام رضا(ع) در محله کیانشهر شمالی

همچنین پس از این نشست دیدار مردمی با عنوان  نهضت دیدارهای مردمی مسجد محور که با حضور محمد شیری شهردار منطقه ۱۵، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران و معاونان و شهردارن نواحی پس از نماز مغرب در مسجد امام رضا(ع) محله کیانشهر شمالی برگزار و درخواست های شهروندان در موضوعاتی نظیر شهرسازی، املاک و ... به صورت چهره به چهره به مورد بررسی قرار گرفت.

بازدید از مزرعه خانواده در ناحیه ۶

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در ادامه همچنین از مزرعه خانواده در ناحیه ۶ بازدید کرد و گفت: در این مکان قطعات ۳ تا ۶ مترمربعی در اختیار خانواده ها قرار گرفته است تا با سلیقه خود به کاشت محصول بپردازند.

وی با اشاره به اینکه می توان با اجرای طرح  مزرعه خانواده در سایر فضا های بلااستفاده سطح شهر تهران مانند این مکان محلی سرسبز و پرنشاط برای حضور خانواده ها مهیا کرد افزود: طراوت و شادابی این محل حال و هوای مرزعه واقعی و روستایی را می دهد و اصلا احساس نمی کنید در مرکز شهر قرار دارید.

انتهای پیام/

۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 60371

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =