۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 60526
تهران تنها یک کالبد فیزیکی نیست بلکه یک مفهوم فرهنگی است

شهردار منطقه ۲ به مناسبت پاسداشت هفته تهران در یادداشتی این هفته را گرامی داشت.

مهر فرارسید و چهاردهمین روز آن به پاسداشت  شهرمان تهران ثبت شد، شهری که بیش از دو قرن قلب تپنده سیاست و اقتصاد، فرهنگ و هنر و مدنیت ایرانی بوده است. تهران ، نه یک شهر که «کلانشهر» است، کلانشهری به وسعت تاریخ و طلایه دار فرهنگ، ادب و هنر.

۱۴ مهر ۱۲۸۶ درقانون آمد که تهران پایتخت ایران است و حال پس از گذشت بیش از یک قرن، تهران ناظر اتفاقات و وقایع تاریخی بسیاری بوده و این اتفاقات در مسیر خود شرایط شهر را تغییر داده است تا امروز با تهرانی روبه‌رو هستیم که با آن طهران گذشته بسیار تفاوت دارد.

تهران شهر باغ‌ها بود و چنارستان نامیده می شد و باغ های فرحزاد، طرشت، رودخانه های درکه، دربند، باغ های قلهک تصویرگر ذهن ها از این شهر بود، امروز به واسطه تغییرات بسیاری که در معماری و شکل بافت های شهری صورت گرفته، آنچه تصور می شود دیگر زیبایی ها و هویت تاریخی نیست بلکه مشکلات زیست محیطی، ترافیک و آلودگی هوا است.

انتخاب روز تهران، انتخابی مبارک برای حفظ هویت تاریخی و فرهنگی شهر تهران است. امروز ما به عنوان میراث داران این ثروت عظیم، در روز پاسداشت تهران، این فرصت را مغتنم شمرده و تلاش و برنامه ریزی برای حفظ و معرفی هویت تاریخی و فرهنگی شهر تهران را مورد توجه قرار داده ایم.

تهران فقط یک شهر و کالبد نیست، بلکه یک مفهوم فرهنگی است و باید از تهران شهری پر از تلاش و سرزندگی ترسیم شود. تهران را باید فراتر از یک شهر دید و باید بازتعریفی دوباره از آن داشته باشیم.

این روز خجسته را به شهروندان شریف و نجیب تهرانی و همکاران سختکوشم در شهرداری پایتخت تبریک عرض می نمایم.

انتهای پیام/

۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 60526

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =