طراحی ایستگا‎ه‌های اتوبوس مناسب برای معلولین با تلفیق هنر ایرانی اسلامی

شهردار منطقه 9 از اجرای طرح ابتکاری بازطراحی ایستگاه‌‎های اتوبوس خیابان‏‌های استادمعین و شمشیری به طرح‌های اسلیمی و نمادهای تاریخی و تجهیز آن به امکانات متناسب با معلولین جهت حمل و نقل آسان خبر داد.

سید محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹ در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: با توجه به اهمیت بهره‌گیری از نقوش اصیل ایرانی، نمادهای تاریخی، مشاهیر و قهرمانان ملی در طراحی المان‌های شهری به منظور معرفی و پاسداشت میراث و مفاخر فرهنگی و ملی در عرصه‌های عمومی، باز طراحی ایستگاه‌های اتوبوس خیابان‌های استادمعین و شمشیری، در قالب طرح الگوی خدمت در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ۹ قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا و با هدف افزایش مطلوبیت امکانات و تجهیزات رفاهی ایستگاه‌های اتوبوس جهت ترغیب شهروندان به استفاده از سیستم های حمل و نقل عمومی، این طرح ابتکاری در منطقه ۹ کلید خورده است که در این ارتباط و با شروع اجرای طرح مذکور، ایستگاه اتوبوس تفرش واقع در خیابان دانشگاه هوایی جنوبی با به عنوان اولین نمونه بازطراحی و احداث شد.

شهردار منطقه ۹ عنوان کرد: در طراحی مبلمان این پروژه جهت سازگاری با محیط زیست و تامین آسایش مسافران در فصول سرد و گرم از مصالح طبیعی نظیر چوب برای پوشش صندلی ها استفاده شده است.

وی بیان کرد: مناسب‌سازی و همسطح‌سازی مسیر دسترسی معلولین و توان یابان به ایستگاه و تعبیه محل استقرار ویلچر با نصب تابلوی ویژه معلولین از دیگر مزایای اجرای این طرح به شمار می رود.

مرتضوی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های طرح بازطراحی ایستگاه‌های اتوبوس در منطقه ۹ یادآور شد: نصب تابلوهای منقش به تصویر برج آزادی به عنوان نماد ایران مدرن در عرصه بین‌المللی و تصویر سردار شهید سرلشکر منصور ستاری به منظور بزرگداشت فرهنگ ایثارگری و شهادت و به دلیل مجاورت این ایستگاه با دانشگاه هوایی شهید ستاری، استفاده از طرح‌های اسلیمی و رنگ آمیزی متناسب با هر المان در بدنه و سقف ایستگاه از ویژگی های برجسته این طرح محسوب می شود. همچنین تامین روشنایی و نصب تابلوی مشخصات ایستگاه و بنرهای حاوی پیام‌های ترافیکی و خط کشی حریم ایستگاه از جمله اقدامات تکمیلی این پروژه است.

لازم به ذکر است؛ در ادامه اجرای طرح ابتکاری بازطراحی ایستگاه‌های اتوبوس منطقه ۹ در محورهای الگوی خدمت، طرح مذکور در ۱۰ ایستگاه حمل و نقل عمومی واقع در خیابان‌های استاد معین و شمشیری نیز به زودی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 60536

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =