اصلاح سبک زندگی گامی مهم در راستای تحقق سلامت

پزشکان متخصص گوارش و بیماری‌های کبدی در همایش سلامت‌محور منطقه ۱۳، اصلاح سبک زندگی را تنها و مهم‌ترین راه درمان بیماری کبد چرب و فشار خون دانستند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳،  اداره سلامت منطقه۱۳ با مشارکت انجمن مطالعات بیماری های کبدی ایران، انجمن علمی آندوسکوپی های گوارشی ایران ، معاونت سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ و مرکز بهداشت شرق تهران اقدام به برگزاری همایش عمومی اصلاح سبک زندگی ، کبد چرب و فشار خون با "شعار حال خوب ساختنی است"  به مناسبت هفته ملی سالمند کرد.
 در این همایش که با حضور ۳۰۰ نفر از شهروندان منطقه۱۳ و مناطق همجوار در سالن آمفی تئاتر کوثر برگزار شد، اصلاح سبک زندگی به عنوان یکی از مهم ترین راه های درمان کبد چرب و فشار خون عنوان شد.  
 دکتر سید امیر پاشا طبائیان،دکتر محمد امانی ،  دکتر سید موید علویان از اساتید و پزشکان فوق تخصص گوارش و بیماری های کبدی از جمله سخنرانان این همایش بودند که کاهش وزن در کنار تغییر سبک زندگی و ورزش را به عنوان بهترین راه های درمان کبد چرب یاد کردند.
 افزایش فعالیت فیزیکی، اصلاح رژیم غذایی و کاهش وزن در پروسه درمان کبد چرب از موارد با اهمیت عنوان شد و تاکید گردید،سبک زندگی نقش مهمی نیز در درمان فشار خون بالا ایفا می کند .
عملکرد کبد ، بیماری کبد چرب و فشارخون، علائم، روش های پیشگیری،درمان و اصلاح سبک زندگی از دیگر مواردی بود که در این همایش مطرح شد.
در پایان نیز، پزشکان به سوالات شهروندان پاسخ دادند و در حاشیه همایش ، میز های مشاوره تغذیه، روانشناسی،  چکاپ سلامت و ویزیت پزشک عمومی و... نیز فعال بود و شهروندان از خدمات آن بهره مند شدند.
همچنین، بروشور هایی با محتوای مرتبط با همایش به منظور افزایش آگاهی و اطلاعات آنان در خصوص بیماری های کبدی و فشار خون توزیع شد .
همچنین، پذیرایی سلامت از شهروندان ، قرعه کشی و اهدای جوایز از دیگر بخش های این همایش بزرگ بود.
علی اصغر ژولیده ، معاون امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری منطقه ۱۳ در حاشیه این همایش،سلامت سالمندان را یک الویت مهم شهرداری تهران دانست و یاد آور  شد: با برگزاری برنامه های مختلف، تمام تلاش خود را به کار می بندیم تا با افزایش آگاهی ها و مشارکت سالمندان  در فعالیتهای اجتماعی  این قشر عزیز از بسیاری از بیماری ها مصون بمانند.

انتهای پیام/

۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر: 60545

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =