افتتاح و بهره‌برداری از ۱۲۶ پروژه در منطقه ۵ تهران

همزمان با یکصد و چهل و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، آیین افتتاح و بهره‌برداری از ۱۲۶ پروژه مدیریت شهری در منطقه ۵

به گزارش خبرنگار شهر، آیین افتتاح و بهره برداری از ۱۲۶ پروژه مدیریت شهری در منطقه ۵ ، امروز - شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳- با حضور داود گودرزی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، محمدرضا پوریافر شهردار منطقه ۵، اصغر عطایی سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران و خانواده شهیدان رضایی در یکصد و چهل و پنجمین پویش امید و افتخار برگزار شد.

اورهال مجموعه ورزشی شهیدان رضایی، آغاز عملیات احداث پلازا و مسقف سازی پایانه مترو شهر زیبا با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان، ایجاد بازارچه بهاران، بازسازی زمین چمن مصنوعی محله بهاران، بهسازی بوستان امام رضا(ع) و مجموعه شهردخت نوآوری در باغ گلاریس از جمله پروژه هایی است که امروز در منطقه ۵ مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

محمدرضا پوریافر شهردار منطقه ۵ در ابتدای این مراسم اظهار کرد: مجموعه شهیدان رضایی سال‌های سال به دلیل مشکلات ملکی رها شده بود و تقاضای مردم بهره‌برداری از آن بود که با پیگیری های انجام شده این مشکلات حل شده و آماده استفاده شهروندان است. مجموعه نزدیک این فضا نیز سرای محله ای است که با مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان درباره آن توافق و اختلاف مالکیتی آن حل شده است.

همچنین حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران نیز در این آیین افتتاحیه گفت: در این دوره از مدیریت شهری در کنار کالبد شهر، توجه ویژه‌ای به روح شهر و حال خوب شهروندان شده است.

وی با بیان اینکه اماکن ورزشی شهرداری تهران با هدف ارزان تر و در دسترس تر بودن به مردم خدمات می دهند، افزود: در این دوره توانستیم سرانه ورزشی شهرداری را ارتقاء دهیم. استاندارد سرانه ورزشی در دنیا ۲ تا ۲.۵ متر مربع است که این عدد در تهران کمتر از یک متر است. اما شهرداری تهران ۵۳ سانتیمتر مربع این سرانه را در شهر تهران افزایش داده است.

اوجاقی با بیان اینکه در کنار خدمت رسانی اماکن ورزشی، رویدادهای ورزشی را در شهر تهران تدارک دیدیم، عنوان کرد: در رویداد قهرمان شهر سال گذشته حدود یک میلیون نفر شرکت کردند. همچنین با ثبت رکوردی ، ۱۳۰۰ ورزشکار و ۲۰۰ مرشد را در یک همایش بزرگ ورزش‌های زورخانه ای داریم. علاوه بر این بازیهای الکترونیک را برای سال دوم در حال برگزاری داریم و مسابقه دوی استقامت شهرداری را از میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی خواهیم داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تعرفه های شهرداری برای استفاده از اماکن ورزشی نسبت به مجموعه های دولتی نیز حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزان تر است.

انتهای پیام/

۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴
کد خبر: 60553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =