بهره برداری از اولین مرکز مهارت آموزی کودکان تا یک ماه آینده

همزمان با ۱۴ مهرماه کمیته علمی سرای فرزندان ایران (فرآموز) با حضور حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران ، اسماعیل عربلو معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه و مدیران سلامت مناطق ۲۲ گانه به میزبانی شهرداری منطقه ۱۰ برگزار شد.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، در این مراسم اسماعیل عربلو معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۰ در تشریح جزییات این کمیته اظهار کرد: امروز اولین جلسه کمیته فرآموز در سال جاری برگزار شد و  چالش‌ها و موانع موجود مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مرکز فرآموز برای کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۲ سال است افزود: اطلاع رسانی، ابلاغ شیوه نامه، آگاه سازی مناطق در اجرای شیوه نامه از جمله برنامه‌های این کمیته بود و این مرکز فرآموز با سبک کار و راهبرد جدید که در آن ایجاد شده قرار است فعالیت کند.

عربلو گفت: این مرکز با حضور دختران و پسران  ۶ تا ۹ و ۹ تا ۱۲ سال فعالیت می کند و آموزش‌ها به تفکیک  و ۲۵ مهارت به افراد آموزش داده خواهد شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۰ با اشاره به اینکه فرآموز در ۳ بخش ثابت، سیار و مجازی فعالیت خواهد کرد افزود: مرکز ثابت فرآموز تا یک ماه آینده در سرای محله جی افتتاح خواهد شد و کودکان می‌توانند با مراجعه به این مرکز از آموزش‌ها بهره مند شوند و برای یادگیری کامل مهارت باید ۵ دوره به مرکز مراجعه کرد.

او افزود: فرآموز سیار در پارک‌ها و مدارس فعالیت دارد و با اجرای نمایش و... آموزش به کودکان و نوجوانان داده می‌شود.

گفتنی است؛ ارتقاء جامع و پایدار کیفیت زندگی کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۲ سال در شهر تهران از طریق توانمندسازی، پرورش مهارت‌های زندگی و ایجاد محیطی حمایتی برای رشد و شکوفایی استعدادهای آنان با تاکید بر ارتقای مهارت های فردی و اجتماعی، پیشگیری از رفتارهای پرخطر و آسیب های اجتماعی و ترویج سبک زندگی سالم، هدف کلی این فراموز است.

انتهای پیام/

۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰
کد خبر: 60572

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =