لایروبی مستمر انهار پایتخت/ تجهیزات جمع‌آوری روان‌آب تامین است

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه در آستانه فصل بارش لایروبی مستمر انهار به منظور جلوگیری از آبگرفتگی انجام می‌شود، گفت: در بارش‌های اخیر نیز آبگرفتگی جدی در سطح شهر نداشتیم.

به گزارش شهر علیرضا جعفری اظهارکرد: لایروبی انهار بصورت مستمر انجام و همچنین در هر فصل نیز این لایروبی انهار باز و بسته پالایش می‌شود که البته برای لایروبی انهار بسته با توجه به پیچیدگی کار پیمانکاران خاصی انجام می‌شود.

وی افزود: تهران دارای ۵۳۷ کیلومتر انهار باز و ۱۲۰ کیلومتر انهار بسته دارد و تلاش داریم در فصل بارندگی این لایروبی کانال‌های آب و انهار باز با دقت و نظارت بیشتری انجام شود تا شاهد آبگرفتگی در سطح شهر نباشیم البته در بارندگی‌های اخیر نیز آبگرفتگی به واسطه وجود زباله و اشیا در انهار نداشتیم.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص بکارگیری تجهیزات لازم جهت جمع آوری آب‌های سطحی نیز گفت: تجهیزات جدیدی از جمله تانکر و دستگاه‌های پمپاژ جهت جمع آوری آب‌های سطحی به ناوگان اضافه کردیم و تلاش کردیم با افزایش تجهیزات در مناطق شمالی و کوهستانی تهران با آمادگی کامل در زمان بارندگی در خدمت شهروندان باشیم.

به گفته وی، شهروندان در زمان بارندگی اگر مناطقی دچار مشکل بود حتما با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند و به هرحال توصیه می‌کنیم در زمان بارندگی شهروندان کمتر از خودرو شخصی استفاده کنند تا بتوانیم در زمان مناسب و با کمترین ترافیک بتوانیم به شهروندان خدمت رسانی کنیم.

جعفری اضافه کرد: در آستانه فصل سرما نیز قرار داریم و به اندازه کافی نمک و شن مخصوص برای برف روبی در مخازن ذخیره سازی شده و در زمان خودش این عملیات نیز انجام می‌شود و مشکلی در زمینه تامین شن و نمک در زمان بارش برف نداریم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 60589

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =