منطقه ۱۲ میزبان سفرا، دیپلمات‌ها و خانواده هایشان

صبح امروز چهاردم مهر ماه همزمان با آغاز هفته تهران، منطقه ۱۲ میزبان ۲۲ سفیر، دیپلمات و خانواده‌هایشان به منظور معرفی اصالت و شکوه بخشی از هویت تهران قدیم شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، صبح امروز سفرا و دیپلمات ۲۲ کشور خارجی از اماکن تاریخی مانند هتل تاریخی گیلانه نو که در شب یلدا به بهره برداری خواهد رسید ، خانه اتحادیه که بخشی از آن بازسازی و بخش دیگر آن در دست مرمت است، موزه بانک ملی و عمارت مسعودیه که توسط مالک شخصی در حال مرمت است بازدید کردند و از نزدیک با بخشی از فرهنگ ، معماری ، هنر و...ایران در قلب طهران آشنا شدند.

وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه۱۲ در حاشیه این مراسم ضمن خوشامدگویی به سفرای کشوهای خارجی ، منطقه ۱۲ را قلب تپنده تهران دانست و افزود: از بازار بزرگ گرفته تا مراکز مهم سیاسی و مکان های فرهنگی پر جنب و جوش در این منطقه وجود دارد که جوامع مختلف، از جمله یهودیان، مسیحیان، و مسلمانان، نسل‌ها به طور مسالمت آمیز همزیستی داشته‌اند و ملیله فرهنگی ما را غنی کرده‌اند و به دور از هرگونه هیاهو قرن ها زندگی در آن جاری و ساری بوده است و این مزیت موجب شده کانون توجه بسیاری از افراد در اقشار مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی قرار گیرد.

در ادامه عبدالمطهر محمد خانی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران نیز ضمن خوشامدگویی به میهمانان و نمایندگان کشورهای خارجی، منطقه ۱۲ را نقطه ای تاریخی، سیاسی و اقتصادی معرفی کرد که در جریانات مختلف سیاسی وجنگ های ترکیبی کشورهای متخاصم مأمنی امن برای تجار،دوستداران فرهنگ، تاریخ و سیاست مداران است.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در ادامه با اشاره به حضور شکوهمند رهبر انقلاب در نماز جمعه( نصر )، حضور سفرا و دیپلمات خارجی به همراه خانواده هایشان در این تور گردشگری را نشانه ای از امنیت و صلابت جمهوری اسلامی دانست و افزود: این قبیل تورهای گردشگری در سایر مناطق تهران ادامه خواهد داشت. 

شایان ذکراست این مراسم با حضور عبدالمطهر محمد خانی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲، قاسمی رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، غلامزاده معاون امور بین الملل مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری منطقه برگزار شد.

انتهای پیام/

۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 60626

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =