تقویت تعامل مؤثر مدیران با کارکنان کیفیت خدمت را ارتقاء می‌دهد

مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری تهران در بیست و دومین برنامه دیدار و هم‌اندیشی این مجموعه در میان مسئولان و کارکنان شهرداری منطقه ۴ گفت: تعامل و نزدیکی مدیران با کارکنان در چارچوب قوانین و ضوابط می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی بر انگیزه و عملکرد کارکنان داشته باشد.

به گزارش شهر یه نقل از روابط عمومی اداره‌ کل ‌سرمایه ‌انسانی ‌شهرداری ‌تهران، در راستای برپایی قرار خدمت و در ادامه سلسله برنامه‌های دیدار و هم‌اندیشی مدیران اداره کل سرمایه انسانی با مسئولان و کارکنان واحدهای تابعه، نشستی با حضور مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری تهران، جمعی از معاونین و مدیران و همچنین نمایندگان ادارات کل برنامه‌ریزی، بودجه و کنترل عملکرد، رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی، مرکز نوسازی و تحول اداری و شرکت شهر سالم در شهرداری منطقه ۴ برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، نشست هم‌اندیشی با مدیران شهرداری منطقه ۴ با هدف توسعه و تحول اقدامات اداره‌کل پیرامون ارتقاء بهره‌وری و افزایش انگیزه همکاران محترم و همچنین بهبود مستمر فرآیندهای اداری سرمایه انسانی برگزار و علی اصغر کمالی‌زاده شهردار منطقه ضمن خیرمقدم به حاضرین، گزارشی از وضعیت و اقدامات صورت‌گرفته ارائه و خواستار رفع مشکلات و معضلات موجود در این منطقه شد.

در ادامه مسائل و چالش‌های مرتبط با حوزه سرمایه انسانی این منطقه مورد بررسی قرار گرفت و توصیه‌ها و رهنمودهای لازم از سوی اکبر مردانی مدیر کل سرمایه ‌انسانی شهرداری‌ تهران طبق ضوابط و قوانین ارائه شد.

اکبر مردانی مدیرکل سرمایه انسانی در این برنامه با اشاره به لزوم تعامل و نزدیکی مدیران با کارکنان افزود: این نوع تعاملات باعث ایجاد حس اعتماد و احترام متقابل می‌شود و کارکنان را تشویق می‌کند تا با انگیزه بیشتری به وظایف خود بپردازند و خدمات بهتری به شهروندان ارائه دهند.

وی با بیان این‌که بهبود تعاملات بین مدیران و کارکنان مستلزم وجود ارتباطات باز و شفاف، بازخورد سازنده، جلسات تیمی، آموزش و توسعه، نوآوری و خلاقیت و... است؛ افزود: ایجاد فضایی که در آن کارکنان بتوانند به راحتی نظرات و پیشنهادات خود را با مدیران در میان بگذارند امری ضروری به‌شمار می‌آید.

به گفته مردانی؛ مدیران باید به کارکنان بازخوردهای سازنده و منظم ارائه دهند و از کارکنان بخواهند که بازخوردهای خود را در مورد عملکرد مدیران ارائه دهند، همچنین با برگزاری جلسات منظم علاوه بر بهبود ارتباطات و همکاری، فرصتی برای بحث در مورد اهداف، چالش‌ها و راهکارهای مشترک فراهم نمایند.

مدیرکل سرمایه انسانی فراهم‌سازی فرصت‌های آموزشی و توسعه برای کارکنان را نشان‌دهنده اهمیت سازمان به رشد و پیشرفت آن‌ها قلمداد کرد و افزود: تقدیر و تشویق از تلاش‌ها و موفقیت‌های کارکنان، ارائه برنامه‌های رفاهی و حمایتی نیز می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش انگیزه و بهبود روحیه کارکنان داشته باشد.

در بخش بعدی این برنامه تحت‌عنوان «بازدید و رسیدگی به مشکلات کارکنان»، مدیر کل سرمایه انسانی با همراهی جمعی از معاونین و مدیران خود و مسئولان منطقه پس از بازدید از ادارات و بخش‌های مختلف، به درخواست ۸۷ نفر از همکاران متقاضی رسیدگی کرد و در خاتمه مردانی ضمن بررسی موارد مطروحه، راهکارها و رهنمودهای لازم برای رفع آن‌ها را ارائه داد.

این گزارش می‌افزاید در این برنامه، مراسمی جهت تقدیر و قدردانی از کارکنان نمونه شهریور ماه منطقه مذکور برگزار و از ایشان تجلیل بعمل آمد. 

انتهای پیام/

۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۸
کد خبر: 60719

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =