وضعیت بیمه تاکسیرانان در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تدوین برنامه ای برای پوشش بیمه بیکاری برای چهارگروه از افراد بعد از دستور مقام معظم رهبری گفت: متن برنامه با وزارت رفاه نهایی و ارسال شد.

به گزارش شهر، مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری روز دوشنبه -۱۹ آبان ۱۳۹۹- با اصحاب رسانه درباره آخرین وضعیت بیمه تاکسیرانان گفت: آماری که به اسم تاکسیرانان از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۱ به ما داده شده حدود ۵۰۰ هزار نفر است که از این تعداد برخی بیمه شان منتفی شده و جای دیگری مشغول شده اند و بیمه شان از جای دیگری رد می شود. ۴۸۰ هزار نفر باقی مانده اند که بخشی از آنها نیز مشغول شغل تاکسیرانی نیستند و متولیان موضوع یعنی وزارت کشور و شهرداری تاکید بر جایگزینی این افراد دارند که نکته به حقی است. غیر از جایگزینی نیمی از ۴۸۰ هزار تاکسیران، باید ۸۰ هزار تاکسیران جدید به سرجمع اضافه کنیم.

او ادامه داد: برای این امر تفاهمی تنظیم کردیم که آمادگی جایگزینی داریم. باید وزارت کشور و سازمان هدفمندسازی توافق کنند که چه افرادی جایگزین شوند زیرا ما مرجع تشخیص نیستیم. سازمان هدفمندسازی باید برای حق بیمه آن ۸۰ هزار نفر هم متعهد شود. یک ماه قبل تفاهمی تنظیم شد و اگر انجام شود ما مشکلی نداریم.

به گزارش شهر و به نقل از ایسنا، مدیرعامل تأمین اجتماعی در پایان بیان کرد: ۱۳.۵ درصد حق بیمه تاکسیرانان را باید طبق قانون سازمان هدفمندی و ۱۳.۵ درصد را تاکسی‌دار بپردازد.

۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 6072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =