واردات خودرو برای نوسازی ناوگان عمومی جای تقدیر دارد/ احیای اکوپارک فرحزاد توسط شهرداری تهران کار ارزشمندی است

رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایطی که معمولاً در تهران اولویت با بارگذاری‌های بیش از حد است اما شهرداری سعی کرده توجه ویژه ای به بحث نگهداشت و توسعه و ارتقای سرانه فضای سبز داشته باشد.

سمیه رفیعی نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از غرفه شهرداری تهران در نمایشگاه شهر پایدار در جزیره کیش به خبرنگار شهر گفت: اهمیت این نمایشگاه از این جهت است که رویکرد آن رویکرد شهر پایدار است و قرار است مفهوم مهم، کلیدی و راهبردی پایداری را ترویج کند.

وی با بیان اینکه با توجه به گزارشاتی که در نمایشگاه ارائه شد، غرفه شهرداری تهران را یکی از غرفه‌های مهم دیدم که با یک رویکرد تعاملی وارد نمایشگاه شده است، افزود: اقدامات شهرداری تهران در واردات اتوبوس ها ون ها و تاکسی ها و توسعه حمل و نقل عمومی بسیار ارزشمند است و هر تعداد خودرو از هر نوعی وارد شهر و مجموعه حمل و نقل شود واقعا می تواند کمک کننده باشد، چون در سال‌های پیش آنقدر عقب ماندگی در این حوزه داشتیم که ورود این خوردها برای نوسازی ناوگان جای تقدیر فراوان دارد.

رفیعی ادامه داد: از دیگر اقدامات مهم شهرداری تهران، اضافه کردن تصفیه خانه های فاضلاب است که می‌تواند در حوزه زیست‌محیطی کمک کننده باشد خصوصا در کلانشهری مانند تهران که با مشکلات منابع آبی و دشواری های مربوط به آبیاری فضای سبز و فرونشست ها مواجه است و به مدار آمدن تصفیه خانه های لوکال یکی از کلیدی ترین اقداماتی است که می تواند پایداری شهری تهران را ایجاد کند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پروژه و اقدام مهم دیگر شهرداری تهران که به حوزه حفظ محیط زیست برمی‌گردد، بحث احیای باغات و روددره فرحزاد است که با یک ساختار اکولاژ طراحی شده است و این طراحی اجازه داده، محلی که سابق بر این محل دپوی انواع آسیب‌های اجتماعی بود و یک رخ بدی را برای شهر تهران ایجاد کرده بود به محلی برای تفرج و گردش خانوادگی شهروندان تبدیل شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شهرداری تهران همچنین در بحث توسعه فضای سبز عملکرد قابل اعتنایی داشته است. در شرایطی که معمولا در شهر تهران اولویت با بارگذاری های بیش از حد است اما شهرداری سعی کرده توجه ویژه ای به بحث نگهداشت و همچنین توسعه فضای سبز و ارتقای سرانه فضای سبز داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به اقدام شهرداری تهران در بحث اصلاح تقاطعات و کاهش مسیر شهروندان در این دوره از مدیریت شهری خاطرنشان کرد: اساسا اینکه این موضوعات باز مطالعات می شود و اثرات مثبتی در زندگی مردم و تسریع در تردد و حمل ونقل انها دارد و کاهش مسیر و سفر شهروندان و کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا را سبب می شود تصمیم بسیار درست و هوشمندانه‌ای است.

انتهای پیام/

۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۱
کد خبر: 60816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =