۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
کد خبر: 60870
بارگیری اتوبوس سه‌کابینه از چین به سمت تهران/ به‌کارگیری به صورت آزمایشی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از بارگیری اتوبوس سه‌کابینه از چین به سمت تهران خبر داد و گفت: این اتوبوس از نظر تزیینات شبیه ترامواست و هیچ موضوع جدیدی در مورد آن وجود ندارد.‌ هنوز خرید انجام نشده است. باید کار کنند تا ببینیم خوب است که به کار گرفته شود یا بازگردانیم.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در حاشیه دویست و هفتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به تقدیر از سه تهران‌پژوه به مناسبت هفته تهران در شورا، اظهار کرد: بررسی مصوبه کیوسک‌های شهر نیز انجام خواهد شد و بر این اساس نباید هیچ کیوسکی به شهر افزوده شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی سیستم اداری کمیسیون ماده پنج نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد، یادآور شد: برنامه‌ریزی کردیم که سامانه دستی نباشد و همچون کمیسیون ماده ۱۰۰ فعالیت کنند و از سویی دیگر آیین‌نامه‌ای برای آن تهیه می‌شود که به شورای عالی معماری و شهرسازی جهت تصویب ارسال خواهد شد؛ چراکه این کمیسیون زیر نظر شورای عالی است. قاعدتاً با اعضای کمیسیون هم‌فکری شده و این روند ادامه خواهد یافت و نظرات را جویا خواهیم داد.

چمران از بارگیری اتوبوس سه کابینه از چین به سمت تهران خبر داد و افزود: این اتوبوس از نظر تزیینات شبیه ترامواست و هیچ موضوع جدیدی در مورد آن وجود ندارد.‌ هنوز خرید انجام نشده و موافق خرید آن هم نیستیم. باید کار کنند تا ببینیم خوب است که به کار گرفته شود یا بازگردانیم.

وی با بیان اینکه شاتل تاکسی چندان فعال نیست و گزارشی از فعالیت خوب آن ارائه نشده است، تصریح کرد: باید کارگروهی تشکیل دهیم که روند را بررسی کنند تا شرایط بهبود یابد. ون نمی‌تواند تاکسی باشد و سخت می‌توان به عنوان تاکسی آن را به کار گرفت؛ مگر اینکه در مسیر فرودگاه. برای مثال پراید را به دلیل کوچک بودن به سوریه و لبنان بردند اما ون ۱۱ نفر ظرفیت دارد و کار آن پیچیده است.

چمران در رابطه با طرح ترافیک جدید پایتخت نیز تصریح کرد: هنوز طرح ترافیک جدید از شهرداری به شورا نیامده است.

وی در مورد خرید خانه شهید رئیسی و تبدیل آن به موزه گفت: هنوز خانواده شهید رئیسی در آن منزل ساکن هستند و هنوز اطلاعی در این خصوص نداده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای راه‌اندازی خانه بلدیه فشار آوردیم که سریع تر راه‌اندازی شود، تصریح کرد: قرار بر این است این فضا خانه شهر و یا موزه باشد؛ البته فضای آن برای موزه کوچک است.

وی با اشاره به سفر شجاعانه رئیس مجلس شورای اسلامی به بیروت، اظهار کرد: پس از سفر وزیر امور خارجه، رئیس مجلس با هواپیمای ایرانی و خلبانی خود به بیروت رفت و علاوه بر دیدار با رئیس پارلمان لبنان، به محل خرابه ها و آثار جنایات اسرائیل رفت و در کنار مردم حضور یافت که پیامی بزرگ را به همراه داشت.

چمران افزود: پیام این است که ملت ما و ملت لبنان با هر دسته و مذهبی یکی هستند و آنها باید بدانند که ما کنارشان هستیم. ما باید کمک کنیم به کسانی که آواره شدند و خانه های خود را از دست دادند. قطعا و یقینا حمایت ها و کمک های مردم ایران و راه اندازی موکب هایی برای کمک به مردم لبنان می تواند عملیاتی شود. امیدواریم شاهد این باشیم که شرایط نامناسب فعلی پایان پذیرد و مردم لبنان به خانه های خود بازگردند.
گفتنی است در ابتدای دویست و هفتادمین جلسه شورا از کامران صفامنش، داریوش شهبازی و نصراله حدادی تهران‌پژوهان پیشکسوت تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
کد خبر: 60870

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =