مرمت و بهسازی بناهای تاریخی و ارزشمند مشمول بسته‌های تشویقی شد

همزمان با هفته تهران، دستورالعمل صدور پروانه مرمت، احیاء و بهره برداری از بناهای تاریخی و ارزشمند شهر تهران به مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران ابلاغ شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران با اعلام ابلاغ دستورالعمل صدور پروانه مرمت، احیاء و بهره برداری از بناهای تاریخی و ارزشمند شهر تهران به مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهرانگفت: تهران صرفاً یک پایتخت سیاسی نیست، بلکه پایتخت فرهنگی و هنری کشور است و ارج نهادن به فرهنگ و هنر آن نباید محدود به یک هفته باشد. در همین راستا معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران همزمان با هفته تهران، دستورالعمل صدور پروانه مرمت، احیاء، بهره برداری از بناهای تاریخی و ارزشمند شهر تهران را به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ کرد.

حامد سلیمی با بیان اینکه هدف از اجرای این دستورالعمل، تسهیل و تسریع در نوسازی، بهسازی، مرمت و بهره برداری از بناهای تاریخی و ارزشمند شهر تهران است، تصریح کرد: در این نوع پروانه، املاک واجد ارزش که تائیدات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران را اخذ کرده اند، مشمول دریافت بسته های تشویقی متنوع از جمله معافیت از کلیه هزینه ها و عوارض مربوط به تغییر کاربری پهنه و کاربرد بنا، مرمت و بازسازی و دیگر عوارض مندرج در پروانه های ساختمانی و عوارض استفاده های موقت در شهر تهران می شوند.

وی ادامه داد: همچنین این املاک در صورت درخواست الحاقات جدید می توانند تا حداکثر ۲۰ درصد از مساحت اعیانی موجود و تا سقف ۲۰۰ مترمربع و نیز عدم تعهد تامین پارکینگ بهره مند شوند.

سلیمی افزود: مدیریت شهری از تمام ظرفیت های موجود در مسیر حفاظت و صیانت از بناهای تاریجی و واجد ارزش استفاده خواهد کرد و امید است با تشکیل کمیته سیاستگذاری تملک و بهره برداری ذیل مصوبه مذکور، شاهد اتفاقات خوبی درحوزه حفاظت از بناهای تاریخی و واجد ارزش شهر باشیم.

انتهای پیام/

۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷
کد خبر: 60905

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =